marți, 9 octombrie 2012

ANALIZA ACTIVITAŢII DEFAŞURATE ÎN ANUL ŞCOLAR 2011 - 2012


ŞCOALA GIMNAZIALA IOHANISFELD



ANALIZA ACTIVITAŢII DEFAŞURATE ÎN ANUL
ŞCOLAR 2011 -  2012


Provocările secolului al XXI –lea, formarea continuă, „ învăţarea pe tot paecursul vieţii ”
, informatizarea tuturor domeniilor de activitate, comunicarea umană, toleranţa şi accesibilitatea la cunoaştere, la valorile culturale si ştiinţifice ale omenirii, nu fac altceva decât să pună în valoare calităţile speciale ale educatorilor, disponibilitatea noastră de a participa la formarea profesională, socială a tinerei generaţii.
Reforma curriculară axata pe factorul formativ, modernizarea metodelor şi mijloacelor de învăţământ, precum şi extinderea informatizării, presupunh un învăţământ flexibil, deschis către schimbare, axat pe modele educaţionalecare să stimulezedezvoltarea personala şi profesională a elevilor, pregătirea lor temeinică pentru integrarea în viată de zi cu zi, în societate.
Activitatea  Şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld în anul şcolar 2011 - 2012, s-a desfăşurat în conformitate cu legile şi strategia naţională care guvernează domeniul, prin considerarea specificului regional şi judeţean.
Programul managerial al Şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld a preluat şi dezvoltat prin acţiuni concrete, dezvoltarea preşcolarilor în grădiniţa P.N. Iohanisfeld Şi grădiniţa P.N Otelec, oferind acces la educaţie tuturor preşcolarilor, în vederea cuprinderii lor în învăţământul primar.
 Astfel la grădiniţă au fost înscrişi un număr de 57 de preşcolari, care au fost împărţiţi în 2 grupe combinate şi au fost îndrumaţi de d-nele educatoare Ghirocean Corina, suplinitor calificat şi Cermure Monica – titular, în acet an şcolar susţinând şi obţinând definitivarea în învăţământ.
În ceea ce priveşte activitatea Şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld, anul şcolar 2011 -2012 se înscrie ca un an deosebit pentru învăţământul preuniversitar şi datorită faptului că în acest an şcolar am funcţionat într-un local nou ( dat în folosinţă în 2006 ), dotat cu toate utilităţile şi în special prin întărirea parteneriatului cu autorităţile administraţiei publice locale. Direcţiile prioritare de acţiune în domeniul realizării reformei au fost:
§  descentralizarea sistemului de învăţământ – restructurarea reţelei şcolare în funcţie de programele de dezvoltare locală şi regională, astfel, prin Legea nr. 108-2008 din 09.05.2008, publicata în Monitorul Oficial, partea I nr. 374-16.05.2008, privind înfiintarea comunei Otelec, prin reorganizarea comunei Uivar, localitatea Iohanisfeldf devine parte componenta a comunei Otelec. Şcoala cu  clasele I-VIII Iohanisfeld devine începând cu 01.09.2008 şcoală cu personalitate juridică, şcolarizand si elevii de etnie romană din Otelec şi având arondatǎ Grǎdiniţa cu program normal Iohanisfeld.
§  Grǎdiniţa a funcţionat în clǎdirea nouǎ, cu toate dotǎrile necesare: apǎ, canal, încǎlzire.
§  Şcoala are un nou local, cu toate utilităţile incluse;
§  asigurarea dotǎrilor necesare tuturor spaţiilor de invǎţǎmânt;
§  sprijinirea socială a elevilor prin burse sociale, rechizite gratuite şi programul euro 200;
§  Sprijinirea cadrelor personalului angajat în vederea obţinerii drepturilor salariale si nu numai, prin acţiuni în instanţă;
§  Cadrele didactice, în drept, au urmat procedurile de obţinere a gradelor didactice;.
Făcând bilanţul aspectelor legate de analiza instituţionala a Şcolii cu clasele I-VIII Ihanisfeld în anul şcolar 2011-2012, se desprind următoarele :

PUNCTE TARI :

§  Şcoala cu  clasele I-VIII Iohanisfeld a reuşit o colaborare eficienta si productiva atât cu ISJ Timiş, cat si cu autorităţile locale  cu responsabilităţi in domeniul educaţiei.
§  Conducerea  unităţii  de învăţământ a  susţinut şi respectat  pe plan local şi intern  prevederilor legate de procesul de descentralizare a învăţământului preuniversitar.
§  S-au organizat si desfăşurat activităţi educative cu mare impact asupra copiilor, pe teme de actualitate.
§  S-a realizat o informare corecta a părinţilor şi a membrilor comunităţii, precum şi a autorităţilor locale, care au participat, deşi în număr mic, la o parte din activităţile derulate de Şcoala cu  clasele I-VIII Iohanisfeld in legătura cu activităţile si realizările din domeniul educativ.
§  Cu sprijinul primăriei s-au făcut lucrări de izolare termică la grădiniţă şi şcoală, precum şi lucrari de amenajare a intrării elevi.
§  Reorganizarea reţelei şcolare din judeţ a  creat  premisele aplicării politicii de descentralizare a învăţământului preuniversitar şi în şcoala noastră.
§  Pentru obţinerea de fonduri băneşti în vederea dezvoltării şcolii si întaririi relatiilor cu comunitatea şi alte instituţii, am derulat miniproiecte prin Agenda culturală va  judeţului;
§  Cadrele didactice sunt în totalitate calificate, ceea ce a dus la creşterea prestigiului unităţii şim al actului educaţional;
§  Cuprinderea tuturor copiilor de vâestă preşcolară la grădiniţa, cu o frecvenţa buna;
§   Continuarea dotării cabinetului de informatică din şcoală şi reinstalarea programului AEL;
§  Conectare la internet pentru cabinetul de informatică;
§  Numeroase parteneriate şi colaborǎri;
§  Transport gratuit pentru cadrele didactice, prin decontarea abonamentelor;
§  O bunǎ colaborare cu Primǎria;
§  Biblioteca şcolară s-a îmbogăţit cu un număr semnificativ de titluri de carte;
§  Activităţi extraşcolare, culturale şi sportive, organizate şi desfăşurate cu foarte bune rezultate.
§  Existenţa autorizaţiilor de functionare, sanitară si ITM;
§  Folosirea microbuzului şcolar la activităţi educative;

PUNCTE SLABE şi nevoi de optimizare:

  • Şcoala cu  clasele I-VIII Iohanisfeld, la fel ca multe alte şcoli din mediul rural este, într-un anumit fel  mult în urma celei din mediul urban,  prin prisma armonizării sale la cerinţele şi standardele educaţionale moderne. In mediul rural este nevoie de  consiliere mai atentă din partea tuturor factorilor cu atribuţii în domeniul educativ. Lipsa unui psihopedagog este simţită.
  • Directorii din mediul rural  întâmpina dificultăţi in legătură cu aplicarea noilor prevederi legale ale procesului de descentralizare. Se impune organizarea unor dezbateri pe aceste aspecte cu ţinta directă asupra aspectelor sensibile observate în teritoriu .
§  Activitatea bibliotecii  şcolare este deficitara, atât din punct de vedere al dotării acestora cat si din punct de vedere al gestionarii si folosirii fondului de carte existent, deoarece nu dispunem de un spaţiu adecvat. Se impune modernizarea si eficientizarea bibliotecii şcolare, pentru ca ea sa devina un instrument de informare si documentare atât pentru elevi cat si pentru cadrele didactice .
§  Numǎrul mic de elevi şi copii, nu corespunde cerinţelor noii reorganizǎri, deci vom funcţiona ca şi unitate cu personalitate juridicǎ, dar la excepţii;
§  Lipsa unei săli de sport;
§  Slaba implicare a părinţilor în viaţa şcolii;
§  Lipsa serviciilor medicale permanente;
§  Lipsa unei săli de festivităţi;

 Propuneri soluţii de optimizare a situaţiei, progrese în managementul instituţiilor

Inspecţia la clasă proiectată şi realizată în anul şcolar 201 – 2012, a avut la bază programul, graficul asistentelor la ore.
Principiul de bază al asistenţei la ore  a fost realizarea unei calităţi sporite în educaţie pornind de la ideea că în centrul de interes se află elevul, că totul porneşte de la el şi se finalizează tot aici, prin măsurarea impactului şi stabilirea modalităţilor de reglare şi remediere.
Activitatea educativă a cunoscut o îmbunătăţire substanţială în cursul anului şcolar 2011/2012, prin prisma activităţilor derulate pe toatǎ perioada anului şcolar, conform planificǎrilor;
Prin toate activităţile derulate, curriculare şi extracurriculare, permanent s-a urmărit :

  • Imbunătăţirea condiţiilor din şcoală;
  • Creşterea nivelului de pregătire a elevilor şi stoparea delicvenţei juvenile, a violenţei;
  • Obţinerea de rezultate bune şi foarte bune la examenele de sfârşit de ciclu şi teze naţionale;
  • Fundamentarea managementului calităţii pe autoevaluare şi pe dezvoltarea instituţională;
  • Centrarea managementului calităţii pe valoarea adăugată şi pe progres;
  • Creşterea competenţelor cadrelor didactice în calitate de manager de curriculum şi manager de clasă;
  • Realizarea şi derularea de proiecte şi programe extraşcolare şi extracurriculare care să sprijine dezvoltarea elevilor;
  • Crearea unui mediu educaţional sănătos, deschis şi adecvat;
  • Dezvoltarea spiritului civic;
  • Scrierea şi derularea de proiecte;

Analizând modul de desfăşurare al activităţilor preşcolarilor, putem arăta că doamnele educatoare au depus o muncă susţinută in cuprinderea copiilor de vârstă preşcolară în grădiniţa.
Doamnele educatoare s-au străduit să organizeze cât mai bine activităţile preşcolarilor. Săptămânal, respectând noul curriculum, au avut variate activităţi: jocuri logice, activităţi matematice de cunoaştere a numerelor şi a operaţiilor de adunare şi scădere, exerciţii grafice la desen.
Prezenţa copiilor a fost în acest an şcolar foarte bună.
La orele asistate, s-au verificat planificările, schiţele de lecţii, constatându-se lipsa opţionalului avizat pentru anul în curs. În termenul stabilit în urma verificării, opţionalele s-au realizat urmând a fi aprobate de inspectorul de specialitate.
Doamnelor educatoare li s-a recomandat să găsească metode prin care să determine părinţii să păstreze legătura permanent cu grădiniţa, această colaborare urmând să dea rezultate mult mai bune în ceea ce priveşte frecvenţa şi calitatea procesului didactic şi de asemenea să asigure o frecvenţă cat mai buna pe tot parcursul anului scolar.
În ceea ce priveşte dotarea cu materiale didactice, suport în desfăşurarea activităţilor didactice, în anul şcolar 2009/2010 aceasta a fost foarte slabǎ, urmând ca aceasta să se revigoreze pe viitor.
Situaţia învăţământului primar al şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld, în anul şcolar 2011/2012, se prezintă astfel:
Iohanisfeld:

Clasa

Număr de elevi
Înscrişi
Promovaţi
Veniţi

Repetenţi

Transferaţi

I
19
19
-

-
-II
21
19
-
1
1
III
14
14
-
-
-
IV
14
14
-
-
-
TOTAL
68
66
-
1
1


Otelec:
Clasa
Număr de elevi
Înscrişi
Promovaţi
Veniţi

Transferaţi

I
3
3
-
-
II
3
3
-
-
III
3
3
-
-
IV
1
1
-
-
TOTAL
10
`0
-
-


          La clasa a I a funcţionat în acest an scolar d-nul  institutor Toma Marinel, cadru didactic calificat. Pe parcursul anului scolar s-a străduit sa desfăşoare activităţi educative conforme cu programele în vigoare. Are gradul didactic II. A susţinut lecţiile programate la comisia metodica, are funcţii în  diferite comisii importante din şcoală ( presedinte in comisiile PSI/NTSM/ lapte – corn, burse si alte drepturi ale copiilor, si gestionează probleme legate de microbuzul şcolar).  Are deschidere, bunavoinţă şi pricepere.
      La clasa a II-a, activitatea de predare-învăţare- evaluare a fost condusă de d-na institutor Bolbos Maria, cadru didactic calificat, titular, grad didactic II, înscrisă la examenul de obţinere a gradului didactic I, sesiunea 2013. D-na învăţătoare  s-a preocupat de continuarea formării deprinderilor de scris, citit si socotit. Elevii au fost stimulaţi permanent, folosindu-se de către d-na învăţătoare, care a folosit un bogat material didactic, precum şi metode moderne de predare-evaluare. Învăţătoarea a fost asistată la ore, putându-se constata pregătirea ei, prezenţa planificării semestriale , pe unităţi de învăţare. La clasă, au fost susţinute lecţii deschise, la nivel de şcoală şi lecţii în cadrul comisiei metodice şi în cadrul pregătirii pentru obţinerea gradului didactic I.
          S-a implicat mult şi benefic în activităţilor extraşcolare şi extracurriculare derulate cu elevii nostri, obţinând rezultate notabile
          La clasa a III-a activitatea si procesul de învăţământ a fost condus de d-na institutor Tatiana Petruţ, cadru didactic titular, definitivat. D-na Tatiana Petruţ s-a preocupat mereu de problemele elevilor din clasă sub aspectul acumulării de cunoştinţe, de a dobândi noi performanţe pe toate planurile, corespunzător clasei, nu de puţine ori confruntându-se cu refuzul sau reticenţa elevilor. La clasă au fost susţinute lecţii deschise la nivel de şcoală şi lecţii în cadrul comisiei metodice. S-a implicat în derularea de activităţi extracurriculare şi extraşcolare.
          La clasa a IV-a activitatea si procesul de învăţământ a fost condus de d-na învăţătoare Susana Marin, cadru didactic titular, geadul I didactic., cu o vechime de 28 de ani.
              S-a preocupat de problemele existente la clasă, de performanţele elevilor din toate punctele de vedere şi amuncit susţinut pentru aceasta. S-a implicat mult, cu dăruire, în derularea activităţilor extraşcolare şi extracurriculare, cu rezultate foarte bune.
            La clasă au fost susţinute lecţii deschise la nivel de şcoală şi lecţii în cadrul comisiei metodice.
          Ca urmare a aplicării legilor în vigoare privind echivalarea studiilor, d-na învăţătoare, conform documentelor sale de studii, punctajului dobândit, a fost promovată ca şi profesor în învăţământul primar, începând cu 01.09.2012.
        La clasa simultan I – IV Otelec, cu studiu în limba maghiară a funcţionat d-na învăţăşţoare Talpai Adela, grad didactic II. Ca urmare a aplicării legilor în vigoare privind echivalarea studiilor, d-na învăţătoare, conform documentelor sale de studii, a fost promovată ca şi profesor în învăţământul primar.
        Deoarece în clasele primare, ca şi în clasele gimnaziale sunt mulţi elevi care au parinţii plecaţi in străinătate, au diferite probleme acasă, sau sunt orfani, a fost şie ste nevoie de consiliere, pe care din păcate numai cadrele didactice o pot face, neexistând posibilitatea încadrării unui specialist.
Neglijenţa venită din partea părinţilor, lipsa de preocupare a acestora faţă de temele primite acasă, şi slabul ajutor dat acestora îngreunează munca învăţătorilor, determinând slabe rezultate la învăţătură la unii elevi.
        După cum se poate constata în acest an şcolar am avut activităţi metodice la clasele primare, atât la nivel de zonă, cât şi la nivel de comună şi şcoală.
        Există probleme în ceea ce priveşte înţelegerea de către unii părinţi că au copii cu anumite probleme, pentru care trebuie duşi la medic.
Având în vedere problemele speciale ale multor elevi din ciclul primar şi chiar gimnazial, Şcoala cu Clasele I-VIII Iohanisfeld îşi propune în anul şcolar 2011/2012 să urmărească atent evoluţia acestor elevi, să-i identifice şi să vină în sprijinul familiilor în vederea întocmirii programelor adaptate, să convingă părinţii de necesitatea colaborării şi sprijinirii şcolii în procesul instructiv-educativ, cu scopul creşterii calităţii rezultatelor şcolare.
Privită în ansamblu, activitatea înv. primar poate fi apreciată ca fiind bună, învăţătorii cunosc şi utilizează corect în marea majoritate direcţiile impuse de reforma din învăţământ. S-a acordat o deosebită atenţie întocmirii „Portofoliului învăţătorului” care cuprinde toate documentele de planificare, proiectare şi evaluare a activităţilor curriculare şi extracurriculare. Alegerea strategiilor la clasă s-a făcut ţinând seama de implicarea elevilor şi dezvoltarea personalităţii acestora, însă predomină organizarea frontală a lecţiilor. S-a constatat o diversificarea a modalităţilor de evaluare prin folosirea portofoliilor, proiectelor, probelor practice. La nivelul învăţământului primar s-a desfăşurat cea mai bogată activitate educativă cu participarea unui mare număr de elevi în toate acţiunile întreprinse.
Managementul claselor este în general bun, relaţia dascăl – elev este motivantă, încurajând comunicarea. La nivelul învăţământului primar se obţin rezultate mai puţin mulţumitoare cu copii cu nevoi speciale, nedeclaraţi oficial, foarte puţine cadre didactice şi-au întocmit o programă adaptată în vederea individualizării actului didactic pentru aceşti copii.  De remarcat este realizarea unei colaborări reduse profesori – învăţători în vederea integrării cu succes a elevilor de clasa a IV-a în ciclul gimnazial.
La învăţământul gimnazial, situaţia se prezintă în felul următor:


ÎNVĂŢĂMANTUL GIMNAZIAL


În învăţământul gimnazial au fost cuprinşi un nr. de elevi conform tabelului:
Iohanisfeld:
Clasele

Număr de elevi
Înscrişi
Promovaţi
Repetenţi/corigenţi
Veniti
Transferaţi
V
14
14



VI
17
16
0/1
-
-
VII
13
9
0/2
-
2
VIII
14
15
-
1
-
TOTAL
58
54
0/3
1
2


Otelec:
Clasele

Număr de elevi
Înscrişi
Promovaţi
Repetenţi/corigenţi
Veniti
Transferaţi
V
3
3
-
-
-
VI
1
1
-
-
-
VII
-
-
-
-
-
VIII
4
4
-
-
-
TOTAL
8
8
-
-
-


            Privit în ansamblu, procesul de învăţământ de la ciclul gimnazial a avut de suferit datorită modului în care elevii şi părinţii au înţeles importanţa studiului individual. Efortul depus de cadrele didactice a fost pemanent umbrit de indiferenţa de care au dat dovadă elevii, în ceea ce priveşte studiul şi importanţa acestuia.
        Rezultatele nu foarte mulţumitoare pentru Şcoala noastră au determinat cadrele didactice să-şi intensifice programul de meditaţii, să încerce prin lectorate cu părinţii să scoată în evidenţă importanţa şcolii pentru copii, să-i determine pe aceştia să ia măsuri în vederea îmbunătăţirii relaţiei profesori-elevi-părinţi.
            Luate pe discipline de învăţământ în parte, au fost predate după cum urmează:

      Limba romană  a fost predată de d-na profesoară Smeu Ramona,titular, care a urmărit în timpul orelor îmbogăţirea vocabularului elevilor cu cuvinte noi şi expresii uzuale, precum şi formarea şi dezvoltarea deprinderilor de comunicare orală şi scrisă corectă, a dezvoltării capacitătilor de receptare a mesajului oral şi scris, de exprimare orală La gramatică a urmărit ca elevii să cunoască noţiunile şi categoriile gramaticale, dovedind acest lucru prin exerciţii aplicative. Aşadar,la specialitatea Limba şi literatura română s-au avut ca principii coordonatoare priorităţile strategice ale managementului disciplinei. În concordanţă cu aceste principii, activităţile organizate pe parcursul anului şcolar, au avut în vedere următoarele precizări: optimizarea procesului de învăţământ prin eficientizarea componentei proiective, acţională şi evaluativă ale actului didactic; dezvoltarea unui management educaţional axat pe competenţă şi valori democratice; valorificarea potenţialului resurselor umane prin monitorizarea activităţilor de performanţă; optimizarea activităţii didactice de sistematizare şi evaluare. D-na profesoară a fost şi diriginte la clasa a VIII-a si s-a preocupat şi de problemele specifice acestei clase terminale si cu examene naţionale. Rezultatele la examenle nationale au fost mulţumitoare.

     Matematica a fost predată de d-şoara prof. Cătană Camelia, suplinitor calificat, diriginte loa clasa a VI-a, gradul didactic I. Şi-a susţinut examenul de obţinere a gradului didactic I in acest an şcolar si l-a promovat cu succes. S-a preocupat de  formarea unor deprinderi şi priceperi de calcul scris, de însuşirea unor algoritmi, de rezolvare a exerciţiilor şi problemelor. Prin ore de meditaţii efectuate în afara programului s-a urmărit recuperarea elevilor rămaşi în urmă. Cu toate acestea se simte lipsa muncii independente, iar rezultatele acestui fapt sunt evidente. A avut activităţi specifice examenlor naţionale, dar rezultatele nu au fost mulţumitoare.
     Istoaria, geografia şi ed.civică au fost predate de d-ana Costea Maria, profesor suplinitor calificat, care s-a preocupat mult de pregătirea elevilor. S-a preocupat şi pregătirea elevilor pentru tezele naţionale.
       Pentru tezele naţionale elevii au fost pregătiţi de către profesorii de la disciplinele respective, pregătire care s-a încununat în acest an şcolar cu prezentarea tuturor elevilor la examen, dar promovarea a fost sub aşteptările noastre. Elevii noştri au obţinut mereu rezultate bune la examenele de sfârşit de ciclu, dar în acest an şcolar este pentru prima oară când rezultatele nu sunt foarte bune la toate disciplinele.
     Fizica şi chimia au fost predate de d-na profesor, gradul II, Secoşan Marieta, titular. D-na prof. a fost preocupată ca elevii să înţeleagă şi să îndrăgească aceste obiecte, însă lipsa unui laborator şi a substanţelor chimice s-au făcut simţite pe tot parcursul anului, îngreunând activitatea desfăşurată.
      Are deschidere spre nou şi aplică cu succes metode moderne, combinate cu metode clasice de predarte-evaluare, important este că face legătura celor învăţate cu viată reala de zi cu zi.
      A condus ca şi diriginte clasa a V-a. Pentru dezvoltare profesională, d-na profesor a urmat procedurile desfăşurării gradului didactic I, susţinând în acest an şcolar examenul pentru obţinerea acestui grad didactic, pe care l-a obţinut cu succes.
      Biologia şi tehnologia au  fost predate de dna prof. Pop Maria, titulară ,cu gradul didactic I, având o vechime de peste 25 ani . Având o pregătire corespunzătoare, a urmărit ca obiectivele generale şi operaţionale să fie atinse, fapt ce s-a reflectat în desfăşurarea lecţiilor, atenţia elevilor fiind permanent captată.
       Ed. Fizică  a fost predată in acest an şcolar de către un cadru didactic calificat, Chiriţoiu Eugeniu. Acest lucru s-a resimţit, elevii avand posibilitatea sa desfăşoare activităţi specifice nu numai la clasă ci şi în cadrul competiţiilor sportive. Elevii niştri au participat la numeroase competiţii locale,  judetne şi naţionale, la care au obţinut multe diplome şi medalii.
      Limba engleză  a fost predată de către d-na Pop Veronica, profesor suplinitor calificat, definitivat, care a susţinut în acest an şcolar gradul didactic II. Si-a dat interesul, a muncit şi s-a preocupat îndeaproape de procesul educativ, urmărind îndeaproape parcurgerea materiei şi atingerea obiectivelor propuse.
          La clasa simultan, V – VIII Otelec au funcţionat următoarele cadre didactice: Poşa Elena- lb. maghiară, biologie, fiind şi diriginte, Panduru Cătălina- lb. română, Babuşcov Melinda şi Balaton Zolta- matematică, Balla Tamaş – istorie, mezei Melinda- fizică, chimie şi educatoare la grupa combinată. Sigur munca la clasa simultan are particularitătile ei, este mai dificilă, dar poate aduce şi satisfacţii. Rezultatele la clasa a VIII-a au fost mulţumitoare, mai puţin la romana si matematica.
În cadrul asistenţelor la ore lecţiile observate au fost, în general, valoroase prin diversitatea materialului, mesajul educativ şi densitatea de comunicare. Există o tendinţă generală de modernizare a procesului instructiv-educativ, accentul deplasându-se pe latura practică, formativă  a lecţiilor, cu precădere, la orele de limba engleză şi germană.
S-au constatat încercări personalizate de evaluare a obiectivelor şi conţinuturilor prin itemi specifici şi diversificarea tehnicilor şi instrumentelor de evaluare în funcţie de achiziţiile, capacităţile şi competenţele propuse prin standarde de performanţă. De asemenea. s-au bucurat de mare popularitate în rândul elevilor activităţile extraşcolare realizate în acest an şcolar. S-au pregătit serbări şcolare cu ocazia diferitelor sărbători şi evenimente.
La disciplinele impuse de lege s-au susţinut in acest an şcolar testele iniţiale, cu toate activităţile care au decurs din aceasta, cu planificari, raportari, analize. Teste iniţiale am dat mereu, dar nu în acest format. Au fost suportate bine de elevi si cu rezultate mulţumitoare, constituind punct de reper pentru activitatea dascalilor. Analiza punctuală a acestei situaţii s-a făcut la sfârşitul sem.I şi se poate consulta la nevoie.


SITUAŢIA DISCIPLINARĂ


            În general toate cadrele didactice si-au adus aportul pentru o pregătire cat mai bună a elevilor, pentru îdrumarea lor spre o comportare demnă şi frumoasă.
       În şcoală nu au existat probleme grave de indisciplină, cele exiatente s-au soluţionat la nivel de clasa sau şcoală. Pentru actele de indisciplină şi absenţe nemotivate , elevii în cauză au avut media la purtare scăzută, conform gravitatea faptelor.
     

SITUAŢIA FRECVENŢEI


            În ceea ce priveşte frecvenţa, nu am avut un nr. mare de absenţe pe şcoală. S-a constatat că au lipsit de la şcoală atât elevii cu rezultate slabe la învăţătură cât şi elevii buni, datorită faptului că aceştia au fost reţinuţi de părinţi pentru a-i ajuta în gospodărie şi pentru a îngriji fraţii mai mici. Colaborarea cu părinţii lasă de dorit, aceştia din urmă nepreocupându-se îndeajuns de copii, necontrolându-i zilnic, iar la şedinţele cu părinţii au participat în nr. foarte mic.
         In acest an şcolar s-a urmărit şi raportat lunar situaţia frevenţei, responsabil cu aceasta fiind d-na Petruţ Tatiana. Situatia anuală se prezintă asa cum reiese din tabelul şi figura 1 care urmează :



Figura 1. Absenţe 2011 - 2012

  
    Se poate observa că nuimărul mai mare de absenţe este la clasele a VII-a şi  a VIII-a şi lunile în care s-au înregistrat un număr mai mare de absenţe sunt noiembrie, martie şi mai.
     Se poate analize pe aceste situaţii şi ne propunem să avem în vedere situaţia de fapt, de la care pornind să putem propune măsuri pentru corectarea situaţiei în sensul scăderii numărului de absenţe nemotivate. Pe total considerăm că numărul de absenţe nu este foarte mare, facănd raportul între total absenţe si absenţe nemotivate.

Situaţia absenţelor pe anul şcolar 2011 - 2012


Clasa
Semestrul 1
Semestrul 2
Total an
Total an motivate
Septembrie 2011
Octombrie 2011
Noiembrie 2011
Decembrie 2011
Ianuarie 2012
Februarie 2012
Martie 2012
Aprilie 2012
Mai 2012
Iunie 2012
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
Total
din care motivate
I
0
0
0
0
120
112
0
0
0
0
0
0
8
8
0
0
20
12
0
0
148
132
II
0
0
36
28
146
84
16
8
40
36
88
80
36
32
0
0
26
26
32
20
420
314
III
0
0
5
5
88
88
1
1
5
0
5
5
19
14
0
0
47
43
14
14
184
170
IV
0
0
0
0
50
46
39
39
54
50
28
28
4
4
0
0
0
0
4
4
179
171
I-IV
0
0
41
33
404
330
56
48
99
86
121
113
67
58
0
0
93
81
50
38
931
787
V
8
8
16
16
65
65
5
5
23
23
13
13
8
7
4
4
12
12
14
14
168
167
VI
1
1
16
10
67
50
30
8
19
11
63
21
34
16
26
10
52
27
25
13
333
167
VII
8
5
23
21
16
10
17
16
7
5
113
109
27
5
7
6
36
5
11
4
265
186
VIII
24
9
80
44
113
85
65
25
46
40
120
115
88
74
9
5
104
104
24
12
673
513
V-VIII
41
23
135
91
261
210
117
54
95
79
309
258
157
102
46
25
204
148
74
43
1439
1033














































Total
41
23
176
124
665
540
173
102
194
165
430
371
224
160
46
25
297
229
124
81
2370
1820


PERFECTIONARE


        Activitatea metodică şi de perfecţionare a cadrelor didactice s-a desfăşurat atât în cadrul comisiilor pe specialităţi cât şi în colective de catedre, la nivel de şcoală. Multe cadre didactice au fost înscrise la cursuri de formare, perfecţionare pentru obţinerea gradelor didactice. Astfel : d-nele profesoare Secoşan Marieta şi Cătană Camelia au obţinut gradul I, prof. Pop Veronica a obţinut definitivatul, instit. Bolbos Maria a continuat procedura pentru obţinerea gradului didactic I ( 2013 ), Toma Marinel încris la gradul II.
     În şcoala noastră s-au susţinut lecţii în cadrul comisiilor metodice, mese rotunde, lecţii de interasistanţă la învăţători şi dirigieţie.
      Toate cadrele didactice au participat la cercurile pedagogige organizate semestrial.
      D-na Pop Maria a participat în acest an şcolar la cursuri de formare : ECDL, FlexForm,  prin Agentia Nationala pentru Programe in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale şi a participat la 1 curs cu grant europene – la Varsovia, un curs Grundtvig şi a fost selectată pentru o vizită de studio în Franţa, la Poatiers.

ACTIVITATE COMPLEMENTARĂ


            În cursul anului şcolar 2011/2012 s-au realizat:
    - Consultaţii şi meditaţii la lb. română, matematică cu cls. a VIII-a, pentru Examenle naţionale.
    - pregătire suplimentară la clasele a II- IV.
    - Toate clasele au pregătit serbări şi programe artistice cu ocazia sărbătorilor religioase şi legale.
      - Elevii şcolii au participat la spectacole cum ar fi Lada cu zestre – în cadrul parteneriatului şcoală – comunitate , la festivalul Vetre stăbune, cu rezultate bune şi foarte bune, premii şi menţiuni ;
- numeroase competiţii sportive, care au adus erlevilor şi scolii multe medalii, diplôme şi premii ;
  - concursuri pe teme date ; religioase, desene, olimpiade, cu rezultate care ne mulţuimesc.
       În anul  şcolar 2011/2012 activitatea depusă a fost centrată pe următoarele aspecte:
     1.Creşterea calităţii educaţiei prin promovarea comportamentelor sănătoase în rândul elevilor.
    2.Dezvoltare instituţională, personală şi profesională.
    3.Îmbunătăţirea imaginii profesorului ca şi consilier şi promovarea acestuia în şcoală.
Activităţi:
% orientare şcolară şi profesională pentru elevi;
% derularea proiectului de prevenire a abandonului şcolar;
% program de promovare a sănătăţii;
% mese rotunde pe tema consumului de tutun şi alcool.
% parteneriate cu instituţii din afara învăţamantului
% realizarea parteneriatelor cu alte şcoli
% creşterea promovabilităţii;
% scrierea de proiecte
% colaborarea cu comunitatea locala
% obţinerea de fonduri pentru îmbunătăţirea bazei materiale.
% dotarea şcolii noi cu mobilier şi materiale didactice ;
% organizare festivităţilor de deschidere a noului an şcolar , de sfarşit de an şcolar
% activităţi sportive, cultural şi artistice
% Activităţi pentru petrecerea timpului liber
% Activităţi ecologice
%  

·         MENTIUNE :
Prezentei sunt ataşate rapoartele de activitate ale comisiilor şi responsabililor pentru anul 2011-2012



În încheiere doresc să avem parte un an şcolar cu:
sănătate
putere de muncă,
rezultate pe măsură.




Director,
POP MARIA






Prezentat în şedinţa Ca şi CP din data de 12.09.2012


Niciun comentariu: