ŞCOALA GIMNAZIALA IOHANISFELD
ANALIZA ACTIVITAŢII
DEFAŞURATE ÎN ANUL
ŞCOLAR 2011 - 2012
Provocările
secolului al XXI –lea, formarea continuă, „ învăţarea pe tot paecursul vieţii ”
,
informatizarea tuturor domeniilor de activitate, comunicarea umană, toleranţa
şi accesibilitatea la cunoaştere, la valorile culturale si ştiinţifice ale
omenirii, nu fac altceva decât să pună în valoare calităţile speciale ale
educatorilor, disponibilitatea noastră de a participa la formarea profesională,
socială a tinerei generaţii.
Reforma
curriculară axata pe factorul formativ, modernizarea metodelor şi mijloacelor
de învăţământ, precum şi extinderea informatizării, presupunh un învăţământ
flexibil, deschis către schimbare, axat pe modele educaţionalecare să stimulezedezvoltarea
personala şi profesională a elevilor, pregătirea lor temeinică pentru
integrarea în viată de zi cu zi, în societate.
Activitatea Şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld în anul
şcolar 2011 - 2012, s-a desfăşurat în conformitate cu legile şi strategia
naţională care guvernează domeniul, prin considerarea specificului regional şi
judeţean.
Programul managerial al Şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld
a preluat şi dezvoltat prin acţiuni concrete, dezvoltarea preşcolarilor în
grădiniţa P.N. Iohanisfeld Şi grădiniţa P.N Otelec, oferind acces la educaţie
tuturor preşcolarilor, în vederea cuprinderii lor în învăţământul primar.
Astfel la
grădiniţă au fost înscrişi un număr de 57 de preşcolari, care au fost împărţiţi
în 2 grupe combinate şi au fost îndrumaţi de d-nele educatoare Ghirocean Corina,
suplinitor calificat şi Cermure Monica – titular, în acet an şcolar susţinând
şi obţinând definitivarea în învăţământ.
În ceea ce
priveşte activitatea Şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld, anul şcolar 2011 -2012 se înscrie
ca un an deosebit pentru învăţământul preuniversitar şi datorită faptului că în
acest an şcolar am funcţionat într-un local nou ( dat în folosinţă în 2006 ),
dotat cu toate utilităţile şi în special prin întărirea parteneriatului cu
autorităţile administraţiei publice locale. Direcţiile prioritare de acţiune în
domeniul realizării reformei au fost:
§ descentralizarea sistemului de
învăţământ – restructurarea reţelei şcolare în funcţie de programele de
dezvoltare locală şi regională, astfel, prin Legea nr. 108-2008 din 09.05.2008,
publicata în Monitorul Oficial, partea I nr. 374-16.05.2008, privind
înfiintarea comunei Otelec, prin reorganizarea comunei Uivar, localitatea
Iohanisfeldf devine parte componenta a comunei Otelec. Şcoala cu clasele I-VIII Iohanisfeld devine începând cu
01.09.2008 şcoală cu personalitate juridică, şcolarizand si elevii de etnie
romană din Otelec şi având arondatǎ Grǎdiniţa cu program normal Iohanisfeld.
§ Grǎdiniţa a funcţionat în
clǎdirea nouǎ, cu toate dotǎrile necesare: apǎ, canal, încǎlzire.
§ Şcoala are un nou local, cu toate
utilităţile incluse;
§ asigurarea dotǎrilor necesare
tuturor spaţiilor de invǎţǎmânt;
§ sprijinirea socială a elevilor
prin burse sociale, rechizite gratuite şi programul euro 200;
§ Sprijinirea cadrelor personalului
angajat în vederea obţinerii drepturilor salariale si nu numai, prin acţiuni în
instanţă;
§ Cadrele didactice, în drept, au
urmat procedurile de obţinere a gradelor didactice;.
Făcând bilanţul aspectelor legate de analiza instituţionala a Şcolii cu
clasele I-VIII Ihanisfeld în anul şcolar 2011-2012, se desprind următoarele :
PUNCTE TARI
:
§ Şcoala cu clasele I-VIII Iohanisfeld a reuşit o
colaborare eficienta si productiva atât cu ISJ Timiş, cat si cu autorităţile
locale cu responsabilităţi in domeniul
educaţiei.
§ Conducerea unităţii
de învăţământ a susţinut şi
respectat pe plan local şi intern prevederilor legate de procesul de
descentralizare a învăţământului preuniversitar.
§ S-au organizat si desfăşurat
activităţi educative cu mare impact asupra copiilor, pe teme de actualitate.
§ S-a realizat o informare corecta
a părinţilor şi a membrilor comunităţii, precum şi a autorităţilor locale, care
au participat, deşi în număr mic, la o parte din activităţile derulate de
Şcoala cu clasele I-VIII Iohanisfeld in
legătura cu activităţile si realizările din domeniul educativ.
§ Cu sprijinul primăriei s-au făcut
lucrări de izolare termică la grădiniţă şi şcoală, precum şi lucrari de
amenajare a intrării elevi.
§ Reorganizarea reţelei şcolare din
judeţ a creat premisele aplicării politicii de
descentralizare a învăţământului preuniversitar şi în şcoala noastră.
§ Pentru obţinerea de fonduri
băneşti în vederea dezvoltării şcolii si întaririi relatiilor cu comunitatea şi
alte instituţii, am derulat miniproiecte prin Agenda culturală va judeţului;
§ Cadrele
didactice sunt în totalitate calificate, ceea ce a dus la creşterea
prestigiului unităţii şim al actului educaţional;
§ Cuprinderea
tuturor copiilor de vâestă preşcolară la grădiniţa, cu o frecvenţa buna;
§ Continuarea dotării cabinetului de informatică
din şcoală şi reinstalarea programului AEL;
§ Conectare la internet pentru
cabinetul de informatică;
§ Numeroase parteneriate şi
colaborǎri;
§ Transport gratuit pentru cadrele
didactice, prin decontarea abonamentelor;
§ O bunǎ colaborare cu Primǎria;
§ Biblioteca şcolară s-a îmbogăţit
cu un număr semnificativ de titluri de carte;
§ Activităţi extraşcolare,
culturale şi sportive, organizate şi desfăşurate cu foarte bune rezultate.
§ Existenţa autorizaţiilor de
functionare, sanitară si ITM;
§ Folosirea microbuzului şcolar la
activităţi educative;
PUNCTE SLABE şi nevoi de optimizare:
- Şcoala cu clasele I-VIII Iohanisfeld,
la fel ca multe alte şcoli din mediul rural este, într-un anumit fel mult în urma celei din mediul urban, prin prisma armonizării sale la
cerinţele şi standardele educaţionale moderne. In mediul rural este nevoie
de consiliere mai atentă din partea
tuturor factorilor cu atribuţii în domeniul educativ. Lipsa unui
psihopedagog este simţită.
- Directorii din mediul rural
întâmpina dificultăţi in legătură cu aplicarea noilor prevederi
legale ale procesului de descentralizare. Se impune organizarea unor
dezbateri pe aceste aspecte cu ţinta directă asupra aspectelor sensibile
observate în teritoriu .
§ Activitatea bibliotecii şcolare este deficitara, atât din punct de
vedere al dotării acestora cat si din punct de vedere al gestionarii si folosirii
fondului de carte existent, deoarece nu dispunem de un spaţiu adecvat. Se
impune modernizarea si eficientizarea bibliotecii şcolare, pentru ca ea sa
devina un instrument de informare si documentare atât pentru elevi cat si
pentru cadrele didactice .
§ Numǎrul mic de elevi şi copii, nu
corespunde cerinţelor noii reorganizǎri, deci vom funcţiona ca şi unitate cu
personalitate juridicǎ, dar la excepţii;
§ Lipsa unei săli de sport;
§ Slaba implicare a părinţilor în
viaţa şcolii;
§ Lipsa serviciilor medicale
permanente;
§ Lipsa unei săli de festivităţi;
Propuneri soluţii
de optimizare a situaţiei, progrese în managementul instituţiilor
Inspecţia la clasă proiectată şi
realizată în anul şcolar 201 – 2012, a avut la bază programul, graficul
asistentelor la ore.
Principiul de bază al asistenţei
la ore a fost realizarea unei calităţi
sporite în educaţie pornind de la ideea că în centrul de interes se află
elevul, că totul porneşte de la el şi se finalizează tot aici, prin măsurarea
impactului şi stabilirea modalităţilor de reglare şi remediere.
Activitatea
educativă a cunoscut o îmbunătăţire substanţială în cursul anului şcolar 2011/2012,
prin prisma activităţilor derulate pe toatǎ perioada anului şcolar, conform
planificǎrilor;
Prin toate
activităţile derulate, curriculare şi extracurriculare, permanent s-a urmărit :
- Imbunătăţirea condiţiilor din şcoală;
- Creşterea nivelului de pregătire a elevilor şi stoparea delicvenţei
juvenile, a violenţei;
- Obţinerea de rezultate bune şi foarte bune la examenele de sfârşit de
ciclu şi teze naţionale;
- Fundamentarea managementului calităţii pe autoevaluare şi pe
dezvoltarea instituţională;
- Centrarea managementului calităţii pe valoarea adăugată şi pe progres;
- Creşterea competenţelor cadrelor didactice în calitate de manager de
curriculum şi manager de clasă;
- Realizarea şi derularea de proiecte şi programe extraşcolare şi
extracurriculare care să sprijine dezvoltarea elevilor;
- Crearea unui mediu educaţional sănătos, deschis şi adecvat;
- Dezvoltarea spiritului civic;
- Scrierea şi derularea de proiecte;
Analizând modul de
desfăşurare al activităţilor preşcolarilor, putem arăta că doamnele educatoare
au depus o muncă susţinută in cuprinderea copiilor de vârstă preşcolară în
grădiniţa.
Doamnele educatoare s-au străduit
să organizeze cât mai bine activităţile preşcolarilor. Săptămânal, respectând
noul curriculum, au avut variate activităţi: jocuri logice, activităţi matematice
de cunoaştere a numerelor şi a operaţiilor de adunare şi scădere, exerciţii
grafice la desen.
Prezenţa copiilor a fost în acest
an şcolar foarte bună.
La orele asistate, s-au verificat
planificările, schiţele de lecţii, constatându-se lipsa opţionalului avizat
pentru anul în curs. În termenul stabilit în urma verificării, opţionalele s-au
realizat urmând a fi aprobate de inspectorul de specialitate.
Doamnelor educatoare li s-a
recomandat să găsească metode prin care să determine părinţii să păstreze legătura
permanent cu grădiniţa, această colaborare urmând să dea rezultate mult mai
bune în ceea ce priveşte frecvenţa şi calitatea procesului didactic şi de
asemenea să asigure o frecvenţă cat mai buna pe tot parcursul anului scolar.
În ceea ce priveşte dotarea cu
materiale didactice, suport în desfăşurarea activităţilor didactice, în anul
şcolar 2009/2010 aceasta a fost foarte slabǎ, urmând ca aceasta să se
revigoreze pe viitor.
Situaţia
învăţământului primar al şcolii cu clasele I-VIII Iohanisfeld, în anul şcolar
2011/2012, se prezintă astfel:
Iohanisfeld:
Clasa
|
Număr de elevi
|
||||
Înscrişi
|
Promovaţi
|
Veniţi
|
Repetenţi
|
Transferaţi
|
|
I
|
19
|
19
|
-
|
-
|
|
-II
|
21
|
19
|
-
|
1
|
1
|
III
|
14
|
14
|
-
|
-
|
-
|
IV
|
14
|
14
|
-
|
-
|
-
|
TOTAL
|
68
|
66
|
-
|
1
|
1
|
Otelec:
Clasa
|
Număr de elevi
|
|||
Înscrişi
|
Promovaţi
|
Veniţi
|
Transferaţi
|
|
I
|
3
|
3
|
-
|
-
|
II
|
3
|
3
|
-
|
-
|
III
|
3
|
3
|
-
|
-
|
IV
|
1
|
1
|
-
|
-
|
TOTAL
|
10
|
`0
|
-
|
-
|
La clasa a I a funcţionat în acest an
scolar d-nul institutor Toma Marinel,
cadru didactic calificat. Pe parcursul anului scolar s-a străduit sa desfăşoare
activităţi educative conforme cu programele în vigoare. Are gradul didactic II.
A susţinut lecţiile programate la comisia metodica, are funcţii în diferite comisii importante din şcoală (
presedinte in comisiile PSI/NTSM/ lapte – corn, burse si alte drepturi ale
copiilor, si gestionează probleme legate de microbuzul şcolar). Are deschidere, bunavoinţă şi pricepere.
La clasa a II-a, activitatea de predare-învăţare- evaluare
a fost condusă de d-na institutor Bolbos Maria, cadru didactic calificat,
titular, grad didactic II, înscrisă la examenul de obţinere a gradului didactic
I, sesiunea 2013. D-na învăţătoare s-a
preocupat de continuarea formării deprinderilor de scris, citit si socotit. Elevii au fost stimulaţi
permanent, folosindu-se de către d-na învăţătoare, care a folosit un bogat
material didactic, precum şi metode moderne de predare-evaluare. Învăţătoarea a
fost asistată la ore, putându-se constata pregătirea ei, prezenţa planificării
semestriale , pe unităţi de învăţare. La clasă, au fost susţinute lecţii
deschise, la nivel de şcoală şi lecţii în cadrul comisiei metodice şi în cadrul
pregătirii pentru obţinerea gradului didactic I.
S-a implicat mult şi benefic în activităţilor extraşcolare şi
extracurriculare derulate cu elevii nostri, obţinând rezultate notabile
La clasa a III-a activitatea si
procesul de învăţământ a fost condus de d-na institutor Tatiana Petruţ, cadru
didactic titular, definitivat. D-na Tatiana Petruţ s-a preocupat mereu de
problemele elevilor din clasă sub aspectul acumulării de cunoştinţe, de a
dobândi noi performanţe pe toate planurile, corespunzător clasei, nu de puţine
ori confruntându-se cu refuzul sau reticenţa elevilor. La clasă au fost susţinute lecţii
deschise la nivel de şcoală şi lecţii în cadrul comisiei metodice. S-a implicat
în derularea de activităţi extracurriculare şi extraşcolare.
La clasa a IV-a activitatea si procesul
de învăţământ a fost condus de d-na învăţătoare Susana Marin, cadru didactic
titular, geadul I didactic., cu o vechime de 28 de ani.
S-a
preocupat de problemele existente la clasă, de performanţele elevilor din toate
punctele de vedere şi amuncit susţinut pentru aceasta. S-a implicat mult, cu
dăruire, în derularea activităţilor extraşcolare şi extracurriculare, cu
rezultate foarte bune.
La
clasă au fost susţinute lecţii deschise la nivel de şcoală şi lecţii în cadrul
comisiei metodice.
Ca
urmare a aplicării legilor în vigoare privind echivalarea studiilor, d-na
învăţătoare, conform documentelor sale de studii, punctajului dobândit, a fost
promovată ca şi profesor în învăţământul primar, începând cu 01.09.2012.
La clasa simultan I – IV Otelec, cu
studiu în limba maghiară a funcţionat d-na învăţăşţoare Talpai Adela, grad
didactic II. Ca urmare a aplicării legilor în vigoare privind echivalarea
studiilor, d-na învăţătoare, conform documentelor sale de studii, a fost
promovată ca şi profesor în învăţământul primar.
Deoarece în clasele primare, ca şi în
clasele gimnaziale sunt mulţi elevi care au parinţii plecaţi in străinătate, au
diferite probleme acasă, sau sunt orfani, a fost şie ste nevoie de consiliere,
pe care din păcate numai cadrele didactice o pot face, neexistând posibilitatea
încadrării unui specialist.
Neglijenţa venită din
partea părinţilor, lipsa de preocupare a acestora faţă de temele primite acasă,
şi slabul ajutor dat acestora îngreunează munca învăţătorilor, determinând
slabe rezultate la învăţătură la unii elevi.
După cum se
poate constata în acest an şcolar am avut activităţi metodice la clasele
primare, atât la nivel de zonă, cât şi la nivel de comună şi şcoală.
Există probleme
în ceea ce priveşte înţelegerea de către unii părinţi că au copii cu anumite
probleme, pentru care trebuie duşi la medic.
Având în vedere problemele
speciale ale multor elevi din ciclul primar şi chiar gimnazial, Şcoala cu
Clasele I-VIII Iohanisfeld îşi propune în anul şcolar 2011/2012 să urmărească
atent evoluţia acestor elevi, să-i identifice şi să vină în sprijinul familiilor
în vederea întocmirii programelor adaptate, să convingă părinţii de necesitatea
colaborării şi sprijinirii şcolii în procesul instructiv-educativ, cu scopul
creşterii calităţii rezultatelor şcolare.
Privită în ansamblu, activitatea
înv. primar poate fi apreciată ca fiind bună, învăţătorii cunosc şi
utilizează corect în marea majoritate direcţiile impuse de reforma din
învăţământ. S-a acordat o deosebită atenţie întocmirii „Portofoliului
învăţătorului” care cuprinde toate documentele de planificare, proiectare şi
evaluare a activităţilor curriculare şi extracurriculare. Alegerea strategiilor
la clasă s-a făcut ţinând seama de implicarea elevilor şi dezvoltarea
personalităţii acestora, însă predomină organizarea frontală a lecţiilor. S-a
constatat o diversificarea a modalităţilor de evaluare prin folosirea
portofoliilor, proiectelor, probelor practice. La nivelul învăţământului primar
s-a desfăşurat cea mai bogată activitate educativă cu participarea unui mare
număr de elevi în toate acţiunile întreprinse.
Managementul claselor este în general bun, relaţia dascăl – elev este
motivantă, încurajând comunicarea. La nivelul învăţământului primar se obţin
rezultate mai puţin mulţumitoare cu copii cu nevoi speciale, nedeclaraţi
oficial, foarte puţine cadre didactice şi-au întocmit o programă adaptată în
vederea individualizării actului didactic pentru aceşti copii. De remarcat este realizarea unei colaborări
reduse profesori – învăţători în vederea integrării cu succes a elevilor de
clasa a IV-a în ciclul gimnazial.
La
învăţământul gimnazial, situaţia se prezintă în felul următor:
ÎNVĂŢĂMANTUL GIMNAZIAL
În învăţământul gimnazial au fost cuprinşi un nr. de
elevi conform tabelului:
Iohanisfeld:
Clasele
|
Număr de elevi
|
||||
Înscrişi
|
Promovaţi
|
Repetenţi/corigenţi
|
Veniti
|
Transferaţi
|
|
V
|
14
|
14
|
|||
VI
|
17
|
16
|
0/1
|
-
|
-
|
VII
|
13
|
9
|
0/2
|
-
|
2
|
VIII
|
14
|
15
|
-
|
1
|
-
|
TOTAL
|
58
|
54
|
0/3
|
1
|
2
|
Otelec:
Clasele
|
Număr de elevi
|
||||
Înscrişi
|
Promovaţi
|
Repetenţi/corigenţi
|
Veniti
|
Transferaţi
|
|
V
|
3
|
3
|
-
|
-
|
-
|
VI
|
1
|
1
|
-
|
-
|
-
|
VII
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
VIII
|
4
|
4
|
-
|
-
|
-
|
TOTAL
|
8
|
8
|
-
|
-
|
-
|
Privit în ansamblu, procesul de învăţământ de la ciclul
gimnazial a avut de suferit datorită modului în care elevii şi părinţii au
înţeles importanţa studiului individual. Efortul depus de cadrele didactice a
fost pemanent umbrit de indiferenţa de care au dat dovadă elevii, în ceea ce
priveşte studiul şi importanţa acestuia.
Rezultatele nu foarte mulţumitoare
pentru Şcoala noastră au determinat cadrele didactice să-şi intensifice
programul de meditaţii, să încerce prin lectorate cu părinţii să scoată în
evidenţă importanţa şcolii pentru copii, să-i determine pe aceştia să ia măsuri
în vederea îmbunătăţirii relaţiei profesori-elevi-părinţi.
Luate pe discipline de învăţământ în parte, au fost
predate după cum urmează:
Limba romană a fost predată de d-na profesoară Smeu
Ramona,titular, care a urmărit în timpul orelor îmbogăţirea vocabularului
elevilor cu cuvinte noi şi expresii uzuale, precum şi formarea şi dezvoltarea
deprinderilor de comunicare orală şi scrisă corectă, a dezvoltării
capacitătilor de receptare a mesajului oral şi scris, de exprimare orală La
gramatică a urmărit ca elevii să cunoască noţiunile şi categoriile gramaticale,
dovedind acest lucru prin exerciţii aplicative. Aşadar,la specialitatea Limba şi literatura română s-au avut ca principii
coordonatoare priorităţile strategice ale managementului disciplinei. În
concordanţă cu aceste principii, activităţile organizate pe parcursul anului
şcolar, au avut în vedere următoarele precizări: optimizarea procesului de
învăţământ prin eficientizarea componentei proiective, acţională şi evaluativă
ale actului didactic; dezvoltarea unui management educaţional axat pe
competenţă şi valori democratice; valorificarea potenţialului resurselor umane
prin monitorizarea activităţilor de performanţă; optimizarea activităţii
didactice de sistematizare şi evaluare. D-na profesoară a fost şi diriginte la
clasa a VIII-a si s-a preocupat şi de problemele specifice acestei clase
terminale si cu examene naţionale. Rezultatele la examenle nationale au fost
mulţumitoare.
Matematica a fost predată de d-şoara prof. Cătană
Camelia, suplinitor calificat, diriginte loa clasa a VI-a, gradul didactic I.
Şi-a susţinut examenul de obţinere a gradului didactic I in acest an şcolar si
l-a promovat cu succes. S-a preocupat de
formarea unor deprinderi şi priceperi de calcul scris, de însuşirea unor
algoritmi, de rezolvare a exerciţiilor şi problemelor. Prin ore de meditaţii
efectuate în afara programului s-a urmărit recuperarea elevilor rămaşi în urmă.
Cu toate acestea se simte lipsa muncii independente, iar rezultatele acestui
fapt sunt evidente. A avut activităţi specifice examenlor naţionale, dar
rezultatele nu au fost mulţumitoare.
Istoaria, geografia şi ed.civică au fost
predate de d-ana Costea Maria, profesor suplinitor calificat, care s-a
preocupat mult de pregătirea elevilor. S-a preocupat şi pregătirea elevilor
pentru tezele naţionale.
Pentru tezele
naţionale elevii au fost pregătiţi de către profesorii de la disciplinele
respective, pregătire care s-a încununat în acest an şcolar cu prezentarea
tuturor elevilor la examen, dar promovarea a fost sub aşteptările noastre. Elevii
noştri au obţinut mereu rezultate bune la examenele de sfârşit de ciclu, dar în
acest an şcolar este pentru prima oară când rezultatele nu sunt foarte bune la
toate disciplinele.
Fizica şi chimia au fost predate de d-na
profesor, gradul II, Secoşan Marieta, titular. D-na prof. a fost preocupată ca
elevii să înţeleagă şi să îndrăgească aceste obiecte, însă lipsa unui laborator
şi a substanţelor chimice s-au făcut simţite pe tot parcursul anului,
îngreunând activitatea desfăşurată.
Are
deschidere spre nou şi aplică cu succes metode moderne, combinate cu metode
clasice de predarte-evaluare, important este că face legătura celor învăţate cu
viată reala de zi cu zi.
A condus ca
şi diriginte clasa a V-a. Pentru dezvoltare profesională, d-na profesor a urmat
procedurile desfăşurării gradului didactic I, susţinând în acest an şcolar
examenul pentru obţinerea acestui grad didactic, pe care l-a obţinut cu succes.
Biologia şi tehnologia au fost predate de dna prof. Pop Maria, titulară
,cu gradul didactic I, având o vechime de peste 25 ani . Având o pregătire
corespunzătoare, a urmărit ca obiectivele generale şi operaţionale să fie
atinse, fapt ce s-a reflectat în desfăşurarea lecţiilor, atenţia elevilor fiind
permanent captată.
Ed. Fizică a fost predată in acest an şcolar de către un
cadru didactic calificat, Chiriţoiu Eugeniu. Acest lucru s-a resimţit, elevii
avand posibilitatea sa desfăşoare activităţi specifice nu numai la clasă ci şi
în cadrul competiţiilor sportive. Elevii niştri au participat la numeroase
competiţii locale, judetne şi naţionale,
la care au obţinut multe diplome şi medalii.
Limba engleză a fost predată de către d-na Pop Veronica,
profesor suplinitor calificat, definitivat, care a susţinut în acest an şcolar
gradul didactic II. Si-a dat interesul, a muncit şi s-a preocupat îndeaproape de
procesul educativ, urmărind îndeaproape parcurgerea materiei şi atingerea
obiectivelor propuse.
La clasa simultan, V – VIII Otelec au
funcţionat următoarele cadre didactice: Poşa Elena- lb. maghiară, biologie,
fiind şi diriginte, Panduru Cătălina- lb. română, Babuşcov Melinda şi Balaton
Zolta- matematică, Balla Tamaş – istorie, mezei Melinda- fizică, chimie şi
educatoare la grupa combinată. Sigur munca la clasa simultan are
particularitătile ei, este mai dificilă, dar poate aduce şi satisfacţii. Rezultatele
la clasa a VIII-a au fost mulţumitoare, mai puţin la romana si matematica.
În
cadrul asistenţelor la ore lecţiile observate au fost, în general, valoroase
prin diversitatea materialului, mesajul educativ şi densitatea de comunicare.
Există o tendinţă generală de modernizare a procesului instructiv-educativ,
accentul deplasându-se pe latura practică, formativă a lecţiilor, cu precădere, la orele de limba
engleză şi germană.
S-au
constatat încercări personalizate de evaluare a obiectivelor şi conţinuturilor
prin itemi specifici şi diversificarea tehnicilor şi instrumentelor de evaluare
în funcţie de achiziţiile, capacităţile şi competenţele propuse prin standarde
de performanţă. De asemenea. s-au bucurat de mare popularitate în rândul
elevilor activităţile extraşcolare realizate în acest an şcolar. S-au pregătit
serbări şcolare cu ocazia diferitelor sărbători şi evenimente.
La
disciplinele impuse de lege s-au susţinut in acest an şcolar testele iniţiale,
cu toate activităţile care au decurs din aceasta, cu planificari, raportari,
analize. Teste iniţiale am dat mereu, dar nu în acest format. Au fost suportate
bine de elevi si cu rezultate mulţumitoare, constituind punct de reper pentru
activitatea dascalilor. Analiza punctuală a acestei situaţii s-a făcut la
sfârşitul sem.I şi se poate consulta la nevoie.
SITUAŢIA DISCIPLINARĂ
În
general toate cadrele didactice si-au adus aportul pentru o pregătire cat mai
bună a elevilor, pentru îdrumarea lor spre o comportare demnă şi frumoasă.
În
şcoală nu au existat probleme grave de indisciplină, cele exiatente s-au
soluţionat la nivel de clasa sau şcoală. Pentru actele de indisciplină şi
absenţe nemotivate , elevii în cauză au avut media la purtare scăzută, conform
gravitatea faptelor.
SITUAŢIA FRECVENŢEI
În
ceea ce priveşte frecvenţa, nu am avut un nr. mare de absenţe pe şcoală. S-a
constatat că au lipsit de la şcoală atât elevii cu rezultate slabe la
învăţătură cât şi elevii buni, datorită faptului că aceştia au fost reţinuţi de
părinţi pentru a-i ajuta în gospodărie şi pentru a îngriji fraţii mai mici. Colaborarea
cu părinţii lasă de dorit, aceştia din urmă nepreocupându-se îndeajuns de
copii, necontrolându-i zilnic, iar la şedinţele cu părinţii au participat în
nr. foarte mic.
In
acest an şcolar s-a urmărit şi raportat lunar situaţia frevenţei, responsabil
cu aceasta fiind d-na Petruţ Tatiana. Situatia anuală se prezintă asa cum
reiese din tabelul şi figura 1 care urmează :
Figura 1. Absenţe 2011 - 2012
Se
poate analize pe aceste situaţii şi ne propunem să avem în vedere situaţia de
fapt, de la care pornind să putem propune măsuri pentru corectarea situaţiei în
sensul scăderii numărului de absenţe nemotivate. Pe total considerăm că numărul
de absenţe nu este foarte mare, facănd raportul între total absenţe si absenţe
nemotivate.
Situaţia absenţelor pe anul şcolar 2011 - 2012
Clasa
|
Semestrul
1
|
Semestrul
2
|
Total an
|
Total an
motivate
|
||||||||||||||||||
Septembrie
2011
|
Octombrie
2011
|
Noiembrie
2011
|
Decembrie
2011
|
Ianuarie
2012
|
Februarie
2012
|
Martie
2012
|
Aprilie
2012
|
Mai 2012
|
Iunie
2012
|
|||||||||||||
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
Total
|
din care
motivate
|
|||
I
|
0
|
0
|
0
|
0
|
120
|
112
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
8
|
8
|
0
|
0
|
20
|
12
|
0
|
0
|
148
|
132
|
II
|
0
|
0
|
36
|
28
|
146
|
84
|
16
|
8
|
40
|
36
|
88
|
80
|
36
|
32
|
0
|
0
|
26
|
26
|
32
|
20
|
420
|
314
|
III
|
0
|
0
|
5
|
5
|
88
|
88
|
1
|
1
|
5
|
0
|
5
|
5
|
19
|
14
|
0
|
0
|
47
|
43
|
14
|
14
|
184
|
170
|
IV
|
0
|
0
|
0
|
0
|
50
|
46
|
39
|
39
|
54
|
50
|
28
|
28
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
179
|
171
|
I-IV
|
0
|
0
|
41
|
33
|
404
|
330
|
56
|
48
|
99
|
86
|
121
|
113
|
67
|
58
|
0
|
0
|
93
|
81
|
50
|
38
|
931
|
787
|
V
|
8
|
8
|
16
|
16
|
65
|
65
|
5
|
5
|
23
|
23
|
13
|
13
|
8
|
7
|
4
|
4
|
12
|
12
|
14
|
14
|
168
|
167
|
VI
|
1
|
1
|
16
|
10
|
67
|
50
|
30
|
8
|
19
|
11
|
63
|
21
|
34
|
16
|
26
|
10
|
52
|
27
|
25
|
13
|
333
|
167
|
VII
|
8
|
5
|
23
|
21
|
16
|
10
|
17
|
16
|
7
|
5
|
113
|
109
|
27
|
5
|
7
|
6
|
36
|
5
|
11
|
4
|
265
|
186
|
VIII
|
24
|
9
|
80
|
44
|
113
|
85
|
65
|
25
|
46
|
40
|
120
|
115
|
88
|
74
|
9
|
5
|
104
|
104
|
24
|
12
|
673
|
513
|
V-VIII
|
41
|
23
|
135
|
91
|
261
|
210
|
117
|
54
|
95
|
79
|
309
|
258
|
157
|
102
|
46
|
25
|
204
|
148
|
74
|
43
|
1439
|
1033
|
Total
|
41
|
23
|
176
|
124
|
665
|
540
|
173
|
102
|
194
|
165
|
430
|
371
|
224
|
160
|
46
|
25
|
297
|
229
|
124
|
81
|
2370
|
1820
|
PERFECTIONARE
Activitatea
metodică şi de perfecţionare a cadrelor didactice s-a desfăşurat atât în cadrul
comisiilor pe specialităţi cât şi în colective de catedre, la nivel de
şcoală. Multe cadre didactice au fost înscrise la cursuri de formare,
perfecţionare pentru obţinerea gradelor didactice. Astfel : d-nele
profesoare Secoşan Marieta şi Cătană Camelia au obţinut gradul I, prof. Pop
Veronica a obţinut definitivatul, instit. Bolbos Maria a continuat procedura
pentru obţinerea gradului didactic I ( 2013 ), Toma Marinel încris la gradul II.
În şcoala noastră s-au susţinut lecţii în
cadrul comisiilor metodice, mese rotunde, lecţii de interasistanţă la
învăţători şi dirigieţie.
Toate
cadrele didactice au participat la cercurile pedagogige organizate semestrial.
D-na
Pop Maria a participat în acest an şcolar la cursuri de formare : ECDL,
FlexForm, prin Agentia Nationala pentru Programe in Domeniul Educatiei
si Formarii Profesionale şi a participat la 1 curs cu grant europene – la
Varsovia, un curs Grundtvig şi a fost selectată pentru o vizită de studio în
Franţa, la Poatiers.
ACTIVITATE COMPLEMENTARĂ
În cursul anului
şcolar 2011/2012 s-au realizat:
- Consultaţii şi meditaţii la lb. română,
matematică cu cls. a VIII-a, pentru Examenle naţionale.
-
pregătire suplimentară la clasele a II- IV.
- Toate
clasele au pregătit serbări şi programe artistice cu ocazia sărbătorilor
religioase şi legale.
-
Elevii şcolii au participat la spectacole cum ar fi Lada cu zestre – în cadrul
parteneriatului şcoală – comunitate , la festivalul Vetre stăbune, cu
rezultate bune şi foarte bune, premii şi menţiuni ;
- numeroase competiţii sportive, care au adus erlevilor
şi scolii multe medalii, diplôme şi premii ;
-
concursuri pe teme date ; religioase, desene, olimpiade, cu rezultate care
ne mulţuimesc.
În
anul şcolar 2011/2012 activitatea depusă
a fost centrată pe următoarele aspecte:
1.Creşterea calităţii educaţiei prin
promovarea comportamentelor sănătoase în rândul elevilor.
2.Dezvoltare
instituţională, personală şi profesională.
3.Îmbunătăţirea imaginii profesorului ca şi consilier şi promovarea
acestuia în şcoală.
Activităţi:
% orientare şcolară şi
profesională pentru elevi;
% derularea proiectului de
prevenire a abandonului şcolar;
% program de promovare a
sănătăţii;
% mese rotunde pe tema
consumului de tutun şi alcool.
% parteneriate cu
instituţii din afara învăţamantului
% realizarea parteneriatelor cu alte şcoli
% creşterea
promovabilităţii;
% scrierea de proiecte
% colaborarea cu
comunitatea locala
% obţinerea de fonduri
pentru îmbunătăţirea bazei materiale.
% dotarea şcolii noi cu
mobilier şi materiale didactice ;
% organizare festivităţilor de deschidere a
noului an şcolar , de sfarşit de an şcolar
% activităţi sportive, cultural şi artistice
% Activităţi pentru petrecerea timpului liber
% Activităţi ecologice
%
·
MENTIUNE :
Prezentei sunt ataşate rapoartele
de activitate ale comisiilor şi responsabililor pentru anul 2011-2012
În încheiere doresc
să avem parte un an şcolar cu:
• sănătate
• putere de
muncă,
• rezultate pe
măsură.
Director,
POP MARIA
POP MARIA
Prezentat în şedinţa Ca şi CP din data de 12.09.2012
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu