luni, 9 noiembrie 2015


INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN TIMIŞ
ŞCOALA GIMNAZIALA IOHANISFELD


Nr. 1784/ 02.10.2015

RAPORT GENERAL PRIVIND STAREA ÎNVĂŢĂMÂNTULUI ÎN UNITATEA ŞCOLARĂ
AN SCOLAR 2014- 2015


  1. DATE DE IDENTIFICARE
Denumirea unnităţii şcolare cu personalitate juridică : Şcoala Gimnaziala Iohanisfeld
Structuri: -     Şcoala Gimnaziala Otelec
-          GPN Iohanisfeld
-          GPN Otelec          
Localitatea / Judeţ: Iohanisfeld / Timiş
Adresa: Iohanisfeld 101-102
Cod poştal:307446
CIF: 29078539
Telefon/fax:0256/232852
E-mail:scoalaionel@yahoo.com
Niveluri de învăţământ: preşcolar/ primar/ gimnazial

  1. INFORMAŢII PRIVIND EFECTIVUL DE ELEVI:
La nivelul preşcolar au funcţionat 2 grupe de copii, grupe combinate, cu număr de 25 preşcolari conduşi de o educatoare, la Grădiniţa cu program normal Iohanisfeld şi o grupă combinată, cu 23 copii la Grădiniţa cu program normal Otelec, în limba maghiară.
La ciclul primar au frecventat cursurile un număr de 54 elevi, în 3 clase, forma de învăţământ fiind de zi, la secţia română şi un număr de 17 elevi la secţia maghiară, 2 clase simultan.
La ciclul gimnazial au fost şcolarizaţi un număr de 65 elevi, din care toţi la cursul de zi, în 4 clase şi o clasă simultan V-VIII la secţia maghiară, cu 10 elevi.
Limba de predare la toate nivelurile este limba română la Şcoala cu cls. I – VIII Iohanisfeld şi limba maghiară la ştructură Şcoala cu cls. I – VIII Otelec.

  1. INFORMAŢII PRIVIND RESURSELE UMANE
  C1.
  Unitatea de învăţământ a fost condusă de către director numit prin decizia ISJT nr. 432/117 DIN 27.08.2015, emisă de ISJ Timiş, d-na Pop Maria, având gradul didactic I, cu o vechime de 32 de ani, având norma de bază la Şcoala Gimnaziala Iohanisfeld.
C2.
      În anul şcolar 2014-2015 au funcţionat la Şcoala Iohanisfeld un număr de 14 cardre didactice:
·         La nivel preşcolar  două cadre didactice, titulare, la secţia română, d-na Cermure Monica, gr. Did. II şi la secţia maghiară d-na Patakfalvi Tunde Emeşe, necalificată.
·         La nivelul primar un număr de 5 cadre didactice titulare:
- Marin Susana  - învăţător, gr. Did.I – clasă simultan, cls. a II-a - aIII-a;
- Toma Marinel – institutor, gr.did. II – cls a IV-a;
- Bolbos Maria – institutor – gr.I, cls  P +I;
- Talpai Adela – profesor învăţământ primar cls. III– IV , gr.II
- Meszaros Iudit Veronica – educatoare, cls P + I + II;
  • La gimnaziu:
-          Secoşan Marieta – profesor titular la catedra de fizică – chimie, gr. I, diriginte la cls a VIII-a;
-          Cătană Camelia – profesor suplinitor calificat la catedra de matematică – gr.I, diriginte la cls a V-a
-          Pop Andreea Lia – profesor suplinitor calificat, lb. română, definitivat, diriginte cls. A VII-a;
-          Iova Adrian – profesor istorie, debutant;
-          Pop Maria – profesor titular la catedra de biologie- Ed.Tehnologică, gr. Did. I
-          Toader Nicoleta – profesor geografie – debutant;
-          Bolbos Maria - profesor lb.engleză, PLO
-          Toma Marinel - profesor lb.engleză, PLO
-          Acsinte Alex – debutant, religie ortodoxa
-          Heinrich Iosif – debutant, relogie romano-catoloca
-          Balaton Zoltan – profesor pensionar calificat matematică, fizica si necalificat lb. materna maghiara si biologie – Otelec
-          Dumitrescu Rodine – profesor calificat lb. română, debutant– Otelec
-          Balla Tamaş – peofesor calificat istorie, definitivat - Otelec
Ca vechime în muncă se observă o repartiţie a cadrelor didactice ca : 7 debutanţi/suplinitori, 3 gr.did. I,  gr.did. II, 5 cu definitivatul, 1 pensionar:

Cadre
didactice
Debutanti/
suplinitori
Grad didacticI
definitiv
Grad didacticII
II
Grad didactic def.
I
Pensionari
Educatori - 2
-
-
2
-
-
Invatatori- 5
-
-
3
2
-
Profesori- 14
7
3
-
3
1
In anul scolar 2014-2015, Şcoala Gimnaziala Iohanisfeld a functionat cu un numar total de 21,41norme, din care:
-           16,16 norme didactice,  
-           0,75 norme didactic auxiliar si
-           4,50 norme nedidactic, comparativ cu anul scolar 2013-2014, cand la nivelul scolii a existat un numar de norme total 22,41:
-           Gradatii  de  merit:  1 cadru  diactic: Pop Maria
-           Sanctiuni disciplinare: 1 cadru didactic: Toma Marinel

Personalul didactic auxiliar este normat cu 0,25 norme – secretar şi 0,25 norme bibliotecar, si 0,25 norme contabil, gradul de acoperire in acest sens fiind de 100%.
Personalul didactic administrativ este în număr de 4,50 norme, respectiv 2,00 norme pentru îngrijitori, 2 norme pentru fochist şi 0,50 norme pentru muncitor cu atribuţii de şofer microbuz.
Spaţiile şcolare se găsesc în două localităţi: Iohanisfeld şi Otelec. Sunt bine repartizate pe activităţi, un număr de 8 săli de clasă, un laborator de informatică, sală de bibliotecă, cancelarie, direcţiune, secretariat, săli de clasă la grădiniţă şi grupuri sanitare în incintă, la Iohanisfeld şi la Otelec 5 săli de clasă, sală de sport, laborator de informatică, şi biologie, cancelarie, direcţiune. La Otelec Grădiniţa este în locaţie diferită şi are încăperile bine structurate. Clădirile dispun de coridoare şi holuri spaţioase, spaţii de depozitare şi separat de clădiri, magazii de lemne.
Încălzirea se face cu combustibil de tip solid, beneficiem de apă curentă, iluminatul se face natural şi electric şi în dotare avem un teren de sport amenajat pentru fotbal, volei, alergări, tenis, baschet la Iohanisfeld şi la Otelec sală de sport. De asemenea avem în dotare materiale specific sportive diverse suficiente.
Resurse finaciare- buget local:
 Situaţia resurselor financiare, buget local, este prezentată în tabelul de mai jos, pentru anul 2014, comparatv cu anul 2013, după cum urmează:

Specificaţii /an bugetar
2013
2014
Salarii
545305
679574
Cheltuieli materiale
113143,21
226329,34
Burse
5498
5317
Investiţii
-
-

Resurse finaciare- buget de stat:
Situaţia resurselor financiare, buget de stat, este prezentată în tabelul de mai jos, pentru anul 2014, comparatv cu anul 2013, după cum urmează:
Specificaţii /an bugetar
2013
2014
Salarii
649
1049
Deplasări
380
542
Diferenţe carţi
3548,40
-

PARTEA A II-A

DESCRIEREA ACTIVITĂŢILOR DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII REALIZATE

            Toate cadrele didactice au participat la activităţi metodice organizate la nivel de şcoală.  Patru cadre didactice au fost înscrise la exmene de obţinere a gradelor didactice, respectiv: d-na Cermure Monica Sanda, susţinut şi promovat Gr. did. II, d-nul Toma Marinel, Talpai Adela şi Meszaros Iudit Veronica au continuat procedura pentru obtinerea gr. did. I. D-na Toader Nicoleta nu a obţinut definitivarea în învatamant. Profesor de religie ortodoxă Acsinte Alex este înscris la doctorat.
            Prin Agenda culturală am derulat un număr de 3 proiecte cultural- sportiv – educative, în  şcoală s-au desfăsurat mai multe concursuri cu premii. Elevii şcolii îndrumaţi de cadrele didactice au participat la concursuri şi simpozioane:

Nr. crt.
Numele elevului
Clasa
Profesor coordonator
Concurs
Premiu/
Punctaj
1.
Dogendorf Patricia
Burghelea Casian
aVIII-a
Secosan Marieta
Simpozion: Fizica si stiintele naturii
Mentiune
2.
Gherghel Ionut
Obreja Florin
a VII-a
Toader Nicoleta
Simpozion: Fizica si   societatea
Mentiune
3.
Dogendorf Patricia

aVIII-a
Secosan Marieta
Acsinte Alex
Concurs de pictura religioasa ,, Invierea Domnului”
Premiul II
4.
Obreja Roxana
a II-a
Marin Susana
Concurs de pictura religioasa ,, Invierea Domnului”
Diploma de participare
5.
Marita Teodora

Bolbos Maria
Concurs de pictura religioasa ,, Invierea Domnului”          Calitatea sporită a mediului, reflectată în peisaje bine conservate şi în absenţa poluării factorilor de mediu (aer, apă, sol, vegetaţie, faună)
Premiul II
6.
Bacau Andreea
a VII-a
Marin Susana
,,Fii jurnalist pentru o zi”
Premiul I
7.
Fechete Mihai
a VI-a
Marin Susana
,,Fii jurnalist pentru o zi”
Premiul I
8.
Dogendorf Patricia
a VIII-a
Pop Andreea, Acsinte Alex
Cultura si spiritualitate romaneasca

9.
Fechete Mihai
a VI-a
Pop Andreea, Acsinte Alex
Cultura si spiritualitate romaneasca

10.
Obreja Natalia
a V-a
Pop Andreea, Acsinte Alex
Cultura si spiritualitate romaneasca

11.
Gherghel Ionut
a VII-a
Pop Andreea, Acsinte Alex
Cultura si spiritualitate romaneasca

12.
Tius Sanziana
a V-a
Secosan Marieta



Concurs Interjudetean de Arta Plastica ,, Arlechinul”
Premiul  I
13.
Zurma Darius
a VI-a
Secosan Marieta
Premiul III
14.
Chincisan Iasmina
a VII-a
Secosan Marieta
Premiul  II
15.
Dogendorf Patricia
a VIII-a
Secosan Marieta
Premiul  I
16.
Iftime Denisa
Cls. I
Bolbos Maria
Premiul III
17.
Marita Teodora
Premiul  II
18.
Purja Andreea
a II-a
Marin Susana
Mentiune

           
             In acest an scolar am desfasurat multe activitati extracurriculare, 3 au fost cofinantate de  CJ Timis . La activitatile extracurriculare au fost implicate toate cadrele didactice din scoala si toti elevii scolii.
Activitatile extracurriculare desfasurate in acest semestru au fost:
  • ” Incă o mutare şi ...şah mat!” sustinuta de D-na Director Pop Maria in colaborare cu Prof. Balla Tamas de la Scoala Gimnaziala Otelec in luna Septembrie 2014, activitate cofinantata de CJ. Timis.
Activitate foarte reusita, elevii au participat cu interes, au  colaborat bine intre ei, concurenta intre clase a fost una constructiva, activitate care a fost desfasurata sub forma unui concurs intre clase. Elevii au primit diplome si premii
  • „ Lumea vazuta de copii prin desen”, activitate cofinantata de CJ Timis, sustinata de D-na prof. Pop Maria si Secosan Marieta. La aceasta activitate au participat elevii pasionati de desen din scoala noastra. Lucrarile elevilor au fost expuse pe holul mare al scolii timp de o luna de zile. Cele mai bune lucrari au fost premiate.
  • „Sarbatoarea Toamnei” sustinuta de prof. Camelia Catana in colaborare cu dirigintii si invatatorii claselor P-VIII. Activitatea a fost foarte reusita sustinuta in holul mare al scolii in prezenta tuturor elevilor , a cadrelor didactice, a prescolarilor de la Gradinita Iohanisfeld si a multor parinti care s-au implicat activ in reusita acestei activitati. Dintre obiectivele activitatii amintim:
    • cunoasterea schimbarilor ce au loc in natura
    • activitatile realizare de om in acest anotimp: recoltarea, provizii pentru iarna (gem, compot, zacusca, muraturi,etc)
    • realizarea pe clase aunui stand cu preparate de toamna (cosuri cu fructe si legume, borcane cu gemuri, compoturi, zacusca, muraturi, flori de toamna)
    • realizarea pe clasa a unor preparate din legume si fructe ( salate, torturi, etc.)
    • prezentarea de referate si compuneri, poezii si cantece cu tema „Iarna”
    • concurs de ghicitori cu tema „Iarna”
    • concurs: Zana Toamnei (elevi P-IV)
          Fiecare clasa si-a prezentat „camara”-expozitia de legume, fructe, gemuri, etc. si au raspuns la intrebarile puse de juriu si au prezentat programul pregatit pentru activitate, cantece, poezii, ghicitori.
         La sfarsitul activitatii a avut loc  parada : „Zana Toamna”.
         La aceasta activitate cativa parinti care au facut parte si din juriu, clasele castigatoare au primit diplome pentru cele doua sectiuni.

  • ”LA MULTI ANI ROMANIA”-responsabil prof. Toader Nicoleta, prof. de Geografie ( Decembrie),prof. Bolbos Maria a desfasurat cu clasa a P-I aceasta activitate la nivelul clasei.
S-au utilizat mijloacele tehnice existente in scoala videoproiector unde elevii au vizionat un material istoric.
         Elevii au fost indrumati de d-na profesoara de geografie sa pregateasca un recital de poezie si cantece patriotice, si o expozitie de desene pe tema evenimentului.
  • “E VREMEA COLINDELOR” –responsabili: Marin Susana , Catana Camelia ,  (17 Decembrie 2014)
         Evenimentul s-a desfasurat sub forma de serbari si  reuniuni pe clasa in prezenta parintilor si a cadrelor didactice.
            S-a marcat semnificatia evenimentelor, sarbatorile de Craciun si Anul Nou de catre fiecare invatator si diriginte.
          S-au derulat mai multe momente artistice pe teme specifice evenimentelor sarbatorite: traditii si obiceiuri de Craciun, clasa a VIII-a, colinde in limba romana , dansul craciunitelor , (eleve de clasa a V-a si a VI-a) cantece de iarna, urari si sorcove, scenete cu tema: “Povestea lui Mos  Craciun”.
        Elevii au fost costumati conform rolului din sceneta (Mos Craciun,spiridusi , craciunite, etc.), atat elevii cat si parintii si cadrele didactice s-au bucurat de magia sarbatorilor de iarna iar la sfarsitul evenimentului a venit Mos Craciun pentru toti copiii care bineinteles au fost cuminti si ascultatori.
·        “Omagiu poetului National- Mihai Eminescu”-sustinut de invatatori si diriginti in 15.01.2015 la nivelul fiecarei clase iar elevii castigatori au participat la activitatea pe scoala organizata de prof. de Limba si Literatura Romana Pop Andreea in 16.01.2015.
 In cadrul activitatii elevii s-au familiarizat cu date despre poetul national. In urma prezentarii facute de d-na profesoara elevii au aflat cunostinte noi pe care le-au valorizat intr-un concurs desfasurat pe grupe la care au participat elevi din clasele V-VIII.
A doua parte a activitatii a constat intr-un concurs de poezie unde elevii au recitat poezii de Mihai Eminescu. Elevii cu cele mai mari punctaje au fost recompensati cu diplome si note in catalogul personal al d-nei. Profesoare.
·         Activitatea cu tema “Mestesug si indemanare” s-a realizat la nivelul unor clase (clasa a VI-a, cl a VII, cl. a VIII-ain luna Noiembrie 2014 s-au confectionat ornamente pentru pomul de iarna, etc si se va desfasura la nivelul scolii la inceputul lunii martie cu ocazia martisorului si a unor podoabe care vor fi daruite mamelor.
·        La nivelul ficarei clase s-au desfasurat activitatile planificate de fiecare diriginte si invatator. Printre cele mai indragite de copii au fost : 
    • »Radem, glumim si cu fructe ne hranim clasa a IV-a, Inv. Toma Marinel;
    •  “Sunt mandru ca sunt roman!”-24.01.2015 cl. II-III, inv. Marin Susana;
    •  Reuniunea din Decembrie 2014 si” Bucuriile  iermii”, concurs de saniute-Ianuarie 2015 cl. a VI-a , diriginte Pop Maria,
    • “In asteptarea lui Mos Craciun-clasa P si I, prof. Bolbos Maria;
    • ”Eminescu nemuritor!” clasa a V-a, dir. Camelia Catana;
    • “Managementul emotiilorin conditii de examen!”, clasa a VIII-a, (luna Otombrie), diriginte Marieta Secosan,
    • “Am o clasa ca o floare” (in luna Septembrie) cl. a VII-a, diriginta Pop Andreea.
·        “La multi ani, Mamico!”- serbare de 8 Martie (Clasele P-IV au organizat serbari de ziua femeii iar clasele V-VIII au confectionat martisoare si felicitari, a avut loc si un concurs cu tema :”Cel mai frumos martisor!” la care elevii castigatori au primit diplome, clasa a V-a a avut o activitate cu tema “ Cercei pentru mama!” unde toti elevii au confectionat martisoare pentru mamele lor si bineinteles mamele au apreciat foarte mult si au fost incantate de acest dar.
·         In luna Aprilie Inv. Toma Marinel impreuna cu prof. Toader Nicoleta au organizat o excursie la Orsova la care au participat elevi din clasele P-VIII, profesori insotitori Pop Maria si Bolbos Maria.
·         In luna Mai Inv. Bolbos Maria a organizat o excusie la CAZANELE DUNARII si alte obiective din zona cu elevii din clasele P-V.  Ambele excursii au fost frumoase, elevii au fost entuziasmati si si-au incarcat bateriile.
·        “Mandru mi ‘ cantu si jocu !”- activitate cofinantata de CJ Timis si consiliul Local Otelec in luna Iunie, serbare de sfarsit de an scolar pregatita sub indrumarea d.nei inv. Marin Susana, inv. Toma Marinel,  Director Prof.Pop Maria, inv. Bolbos Maria, Prof. Pop Andreea unde elevii scolii noastre, imbracati in costume populare au  cantat, au dansat, au recitat poezii in grai banatean, au interpretat scenete in aplauzele parintilor si ale invitatiilor. La activitate au fost invitate si scoliile din localitatiile vecine care au participat cu drag si au prezentat  la randul lor, dansuri populare si cantece din banat. A avut loc si o parada a costumelor populare din Banat.

Cadrele didactice au participat la cursuri de formare, dupa cum urmează:
             În acest an şcolar, fiecare cadru didactic a fost îndrumat spre tipul de formare continuă cel mai potrivit, raportat la nevoile individuale şi la necesităţile şcolii.
S-a realizat prin participarea la activităţile comisiilor metodice, a cercurilor pedagogice, la obţinerea gradelor didactice, la cursuri de perfecţionare / formare.
Cadrele didactice au participat la simpozioane, conferinte, mese rotunde, mobilitati, lucrari publicate, consfatuiri semestriale,  în anul scolar 2014-2015.
    In acest an şcolar  toate cadrele didactice au fost procupate de perfectionare, au avut loc schimburi de experienta la nivelul comisiilor metodice, cursuri de perfectionare :
-            Inv. Bolbos Maria (curs pentru clasa pregatitoare in Septembrie 2014:
-            Director Prof. Pop Maria si prof. Camelia Catana au participat la activitatea de informare “Ghidul de utilizare in siguranta a Internet” in 17.01.2015 si 24.01.2015.
 Unii colegi au avut inspectii curente pentru obtinerea gradelor didactice :
-           Prof. Cermure Monica-prof. Educator-Invatator, inspectie speciala pentru obtinerea gradului didactic II ;
-            înv. Talpai Adela şi educatoate Meszaros Iudit Veronica inspectie speciala pentru obtinerea gradului didactic I ;
  O mare parte din cadrele didactice din scoala noastra s-au inscris la cursuri de perfectionare care s-au desfasurat la Scoala Gimnaziala Uivar in Semestrul al II-lea,  la  cursurile de formare profesionala:
  1. Implementarea strategiei nationale anticoruptie in educatie si formare
  2. Educatie si comunitate
  3. Legislatie si deontologie in sistemul de invatamant,organizate de CCD, au participat urmatoarele cadre didactice din scoala noastra:
@ Marin Susana-invatator titular
@  Toma Marinel-inst. Titular
@ Cermure Monica-prof. pentru inv. Prescolar, titular
@ Bolbos Maria-inst. Titular
@ Pop Maria – prof. Titular
D-na director Pop Maria a absolvit un curs de abilitati practice;
D-na Prof. Camelia Catana a participat la FORUMUL EDUCATIONAL MAGISTER cu tema “ Scoala si Incredere-O proiectie comparativa” in data de 20.04.2015 la Universitatea Politehnica Timisoara.
Prof. Pop Andreea, prof. Acsinte Alex, prof. Toader Nicoleta, prof. Camelia Catana, prof. Iova Adrian s-au inscris la concursul de titularizare din 15 Iulie 2015 si au sustinut inspectii speciale la clasa la care au obtinut note foarte bune. Toate cadrele didactice din scoala noastra au o buna pregatire stiintifica si psihopedagogica si sunt preocupate in permanenta de perfectionare.
D-na învăţatoare Talpai Adela a parcurs cursul de instruire pentru clasa Pregătitoare.

            Cooptarea părinţilor în activităţi specifice, în vedrea întăririi colaborării şcoală – familie s-a făcut prin parteneriate cu părinţii, implicarea activă, participativă la activităţi specifice educative extraşcolare, lectorate cu părinţii, şedinţe cu părinţii şi ore de consiliere la clasele primare.

Principalele efecte ale activităţii de îmbunăţăţire a calităţii în cadru unităţii noatre sunt:
  • Responsabilizarea cadrelor didactice în constituirea şi completarea portofoliului – privind activitatea instructiv-educativă şi metodică-ştiinţifică;
  • Implicarea cadrelor didactice în accesarea unor proiecte şcolare educative prin Consiliul Judetean Timiş;
  • Retehnologizarea bazei didactico-materială a şcolii;
  • Implicarea activă a elevilor în activităţile extraşcolare şi activităţile din perioada „ Şcoala altfel -  sa stii mai multe sa fii mai bun”;
  • Întreţinerea bazei sportive a şcolii;
  • O mai bună planificare şi realizare a activităţilor de evaluare la nivelul catedrelor şi a unităţii;
  • Realizarea acordului de parteneriat şcoală-părinţi;
  • Asigurarea siguranţei elevilor şi angajaţilor unităţii;
  • O comunicare mai bună pe orizontală şi pe verticală
  • Realizarea şi popularizarea activităţilor extracurriculare în rândul părinţilor şi a comunităţii locale prin mijloacele avute la îndemână;
  • Întocmirea şi realizarea ofertei educaţionale pentru anul şcolar următor prin consultarea părinţilor, elevilor, cadrelor didactice, comunităţii locale tinând cont de cerinţele actuale;
  • Realizarea unui RI nou şi complex;
  • Revizuirea proiectului de dezvolatare şi întocmirea planului operaţional ţinând cont de domeniile, indicatorii şi descriptorii utilizaţi în evaluarea calităţii procesului instructiv-educativ;
  • Realizare planului de promovare a imaginii scolii.

Inserţia şcolară / socială a elevilor după absolvire
     Elevii clasei a VIII-a care au absolvit şcoala gimnazială şi au fost repartizaţi în învăţământul liceal/profesional de stat în prima şi a treia etapă de admitere  şi patru elevi din generaţiile trecute, o singură elevă nu s-a prezentat la nicio etapă, după cum urmează:
Nr. crt.
Numele candidatului
Liceul în care
a fost repartizat
Forma de invatamant
1
BURGHELEA CASIAN
Colegiul Tehnic „ Henri Coanda”
ZI
2
DOBIE FLORIN
Colegiul Tehnic „ I.C. Bratianu”
ZI
3
DOGENDORF PATRICIA
Liceul de arte plastice
ZI
4
FANEA REMUS
Colegiul Tehnic De Vest
Inv. peofesioanal
5
GRIGORAS FLORIN
Liceul Tehnologic de Transporturi Auto
Inv. peofesioanal
6
LEHACI SAMUEL
Colegiul Tehnic „ Regele Ferdinasnd”
Inv. peofesioanal
7
NICULA NICOLETA
Colegiul Tehnic „ I.C. Bratianu”
Inv. peofesioanal
8
OSZLANCZI ROBERT
Colegiul tehnic „ E. Ungureanu”
Inv. peofesioanal
9
RADUT DANIELA
-
-
10
SAMSON VALENTIN
Colegiul tehnic „ I. Mincu „
ZI
11
TOMA ALIN
Colegiul tehnic „ E. Ungureanu”
ZI
12
VARGA LARISA
 Liceul Teologic Romano-catolic „ Gherhardinium”
ZI
13
VALEAN MARIA
Liceul Tehnologic de Industrie Alimentara
ZI
14
ZUBASCU VASILE
Liceul Teoleeogic
Inv. peofesioanal
15
FARKAS ZOLTAN
Liceul Teologic Romano-catolic „ Gherhardinium”
ZI
16
GEANGOS ATILLA
Liceul „ Teglas gabor”
ZI


PARTEA A III-A

NIVELUL DE REALIZARE A INDICATORILOR DE PERFORMANŢĂ, CONFORM STANDARDELOR DE ACREDITARE ŞI DE EVALUAR EPERIODICĂ ( H.G. nr. 21.18.01.2007) şi STANDARDELE DE REFERINŢĂ
      Se constată faptul că indicatorii de performanţă stabiliţi conform normelor calităţii educaţiei nu sunt atinşi la nivelul excelent de loc, acest nivel fiind şi foarte pretenţios.
      La nivelul foarte bine avem îndepliniţi indicatori ca: sistemul de comunicare intern, funcţionare curentă a unităţii, funcţioanrea sistemului de gestionare a informaţiei, asigurarea siguranţei tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, asigurarea serviciilor de orientare şi consiliere pentru elevi, spaţiile şcolare şi caracteristicile lor, accesibilitate, managementul personalului didactic, de conducere şi auxiliar şi nedidactic, asigurarea accesului la oferta educaţională, structura şi conţinutul documentelor proiective/, organizarea internă a unităţii, asigurarea condiţiilor de OSP, dotarea spaţiilor şcolare.
      La nivelul bine avem îndepliniţi următorii indicatori: PDI, organizare internă, dotarea spaţiilor şcolare, existenta şi funcţionarea spaţiilor auxiliare, dotarea cu mijloace de invatamant, fondul bibliotecii, TIC, procurarea actelor de studiu, a documentelor şcolare, evaluare, activitate metodica, activitate financiara, proceduri, dezvoltare profesionala, proceduri interne de asigurare a calităţii, optimizarea activităţii de evaluare.

PARTEA A IV-A Planul de îmbunătăţire a calităţii educaţiei oferite pentru anul şcolar următor

      Asigurarea unui sitem de informare eficient privind calitatea reformei în învăţământ, a actelor şi legilor care apar în domenil învăţământului, prin afişarea acestora la avizierul şcolii.
      Implcarea familiei, Consiliului Reprezentativ al părinţilor şi Comunităţii locale în rezolvarea problemelor şcolii.
      Antrenarea particpării tuturor cadrelor didactice la activitatea de formare şi dezvoltare profesională.
      Perfecţionarea continuă a cadrelor didactice prin studii de reciclare, participarea la grade didactice, activităti metodice şi consfătuiri, intocmirea de proiecte pentru îmbunătăţirea calităţii învăţământului, participarea la dezbaterile organizate de Casa Corpului Didactic, participarea la alte forme de perfecţionare, formare europeană prin Erasmus+.
      Creşterea responsabilităţii Comisiilor diriginţilor şi învăţătorilor prin realizarea unor activităţi specifice creşterii calităţii educaţiei, cum ar fi: lecţii deschise, teme care să asigure dezvoltarea calităţii educaţiei.
      Participarea elevilor la olimpiade şi concursuri şcolare locale, zonale şi judeţene.
      Optimizarea procesului de evaluare, îmbunătăţirea activităţilor metodice prin constituirea şi funcţionarea comisiilor pe şcoală.
      Continuarea procesului de dotare a unităţii cu materiale didactice şi aparate de laborator.
      Realizarea proiectului de buget pe şcoală, conform legilor în vigoare şi monitorizarea execuţiei bugetare.
      Dezvoltarea şcolii prin proiecte, atragerea de surse de finanţare pentru procesul instructiv-educativ.
      Ca urmare  adatelor analizate se poate concluziona că din punct de vedere al evaluării şi calităţii procesului instructiv-educativ la unitatea noastră situaţia şcolară este bună, spre foarte bună. Există o bază materială bună, spaţii şcolare noi, bine dotate, condiţii excelente pentru desfăşurarea procesului de învăţământ, care asigură accesul la învăţătură a tuturor elevilor şi copiilor, siguranţa persoanelor implicate, cadre didactice calificate, rezultate bune şi foarte bune la învăţătură.
      Desigur există loc de mai bine şi aceasta ne propunem să facem şi conform planului de îmbunătăţire a calităţii pentru anul şcolar viitor, din raportul de evaluare internă a calităţii.

                            
                           


                             DIRECTOR                                                                          

               Prof. Pop Maria                                                                      

Niciun comentariu: