miercuri, 9 martie 2016


RAPORT
CU PRIVIRE LA ORGANIZAREA SI DEFASURAREA
SIMULARII EVALUARII NATIONALE pentru clasa a VIII-a,
în Anul şcolar 2015 – 2016

I.   Măsuri intreprinse în scopul organizării simulării evaluării
      S-a creat baza de date necesară organizării şi desfăşurării simulării EN.
     Au fost descărcate, înregistrate, studiate şi afişate, în un unitate, documentele specifice simulării: procedura privind normele de utilizare a certificatului SSL, procedura privind transferul/ preluarea arhivelor de subiecte, activităţile de transfer/preluare a subiectelor pentru simularea tehnică, procedura privind organizarea şi desfăşurarea simulării EN pentru elevii clasei a VIII-a şi  adresele ISJT cu referire la simulare. Toate aceste documente şi cele întocmite pe timpul şi după simulare au fost cuprinse într-un clasor.
A fost creată comisia de examen, prin decizia nr. 113/04.02.2016, conform procedurii, membrii acesteia fiind instruiți din timp cu privire la atribuțiile ce le revin și la modul de desfășurare a examenului.
S-au organizat şedinţe cu părinţii prin care au fost informaţi despre simularea examenului de evaluare naţională şi de necesitatea participării tuturor elevilor la simulare.
   S-au desfăşurat cate două simulări la fiecare disciplină, pentru exerciţiu, obişnuinţă şi testarea cunoştinţelor şi a fost achiziţionat necesarul de imprimate.
Elevii au fost informaţi, s-au făcut afişaje, cu privire la metodologia şi programele şcolare, calendarul simulării şi la respectarea regulilor specifice pentru candidaţi. S-au afişat la avizier şi pe uşa sălii de examen tabele cu elevii şi precizări privind frauda.
Înaintea examenului a fost verificată starea tehnică a mijloacelor IT şi de comunicare, membrii comisiei au pregătit mapa cu documente pentru prima probă.
Simularea s-a desfasurat intr-o singura sala de clasa, orarul scolii nefiind modificat. Pregătirea sălii de clasă a constat în asigurarea numărului de bănci şi scaune, un ceas, laptop pentru inregistrari audio-video.
II.   Modul de desfăşurare a Evaluării Naţionale
    Membrii comisiei de examen au fost prezenţi în unitate la orele 700 şi s-a verificat încă odată starea mijloacelor tehnice şi conexiunea la internet, s-au completat documentele privind atribuţiile şi declaraţiile.
     Asistenţii au fost prezenţi la orele 8:00, li s-a făcut instructajul, sub semnătură, au completat şi semnat atribuţiile, declaraţiile şi au preluat mapa probei. Mapa a cuprins atribuţiile profesorului asistent, extrasul din metodologie pentru elevi, repartiţia elevilor, filele de examen, ciorne, etichete de securizare a filei de examen, proces verbal de predare a lucrărilor de tre elevi şi proces verbal de predare a lucrărilor detre asistenţi catre presedinte.
      Elevii au avut acces în clasă pană la orele 8:30, intrarea s-a cut pe baza C.I.  şi a certificatului de naştere. La orele 8:30 asistenţii s-au deplasat în clasă şi au instruit elevii, sub semnătură, au distribuit elevilor foile de examen, ciorne şi i-au ajutat să completeze formularul de pe prima pagina a foii de examen. Aceşti pasi s-au desfăşurat în fiecare zi de simulare.
    Membrii comisiei au procedat la preluarea subiectelor, multiplicarea lor în număr cu elevii înscrişi, punerea în plic sigilat, ştampilat, semnat, depus in fiset pana la transmiterea lui in sala şi ducerea plicului în sala de clasă. La toate aceste momente s-au întocmit procese verbale.
    La orele 9:00 s-a deschis plicul, după ce a fost arătat elevilor că este sigilat şi semnat, asistenţii semnand pe plic, notand şi ora de deschidere.
   Probele au decurs normal, fără probleme sau incidente. S-a făcut prezenţa şi s-a raportat, la timp, conform instrucţiunilor.
 Elevii absenţi au fost: la ambele discipline eleva Libotean Denisa, care nu mai frecventează şcoala.
    După ce asistenţii au semnat pe foile de examen s-au aplicat etichetele şi stampila şcolii. La predarea lucrărior s-au numerotat paginile, s-a trecut numărul de pagini pe prima foaie, s-au barat spaţiile rămase albe şi sub semnătură au fost predate asistenţilor, ultimii trei elevi ramanand in sala pana la terminare.
      Asistenţii au predat cu proces-verbal lucrările presedintelui comisiei şi celelalte documente membrilor comisiei.
III.           Evaluarea şi rezultatele obţinute
   Profesorii evaluator au fost prezenţi la şcoală la orele 12:00, au fost instruiţi şi au semat pentru aceasta, au completat atribuţiile şi declaraţiile.
 Lucrările probelor de examen au fost predate cu proces-verbal de către preşedinte celor doi evaluatori, la fiecare disciplină.
    La orele stabilite au fost descărcate baremele de corectare şi afişate în şcoală, predate profesorilor evaluatori, cate doi la fiecare probă. Notele au fost stabilite în conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare şi desfăsurare a evaluării naţionale pentru absolvenţii  clasei a VIII-a, 2016, întocmindu-se borderou individual de evaluare, notand notele şi media pe foile de lucrare. Nu au fost decalaje mari între notări.
     După eveluare, lucrările au fost predate cu proces-verbal, împreună cu borderourile de evaluare, presdintelui comisiei. S-a procedat în continuare la întocmirea de statistici, rapoarte pentru discuţii şi analize în CP şi CA, dar şi cu elevii şi părinţii, precum şi în vederea raportării la ISJT.
   Rezultatele sunt următoarele:
  La Limba şi Literatura Romana:
          În cadrul Simulării Examenului de Evaluare Naţională, pentru disciplina Limba şi literatura română, au fost prezenţi 15 elevi, o absenta.
Media disciplinei: 5,16,  promovabilitate 46,67%
La matematică:

        În cadrul Simulării Examenului de Evaluare Naţională, pentru disciplina Matematică, au fost prezenţi 15, o absenta.
Media disciplinei: 2,98, promovabilitate 6,67%


Disciplina

Nr. elevi inscrişi
Nr. elevi prezenti la simulare


1-1,99


2-2,99


3-3,99


4-4,99


5-5,99


6-6,99


7-7,99


8-8,99


9-9,99


10
Limba şi Literatura Romana
16
15
-
-
3
5
3
3
1
-
-
-
Matematică
16
15
1
7
6
-
1
-
-
-
-
-
          
IV.           Concluzii
      Organizarea simulării examenului de Evaluare Naţionala, în condiţii aproape identice cu un examen real, a fost binevenită şi apreciată favorabil de către elevi, părinţi şi cadre didactice. Nu au fost probleme.
  S-a reuşit crearea atmosferei caracteristice examenului, elevii obişnuindu-se cu aceasta, cu cerinţele specifice unui examen şi cu toată procedura, de fapt. Se vor elimina sau atenua emoţiile şi impactul cu primul lor examen.
    Procedura privid examenul, referitor la partea de afişare a baremului i-a făcut pe elevi interesaţi, au putut şi şi-au calculat aproape de realitate notele.
    Rezultatele ne-au arătat, la toţi, care este nivelul de pregătire al elevilor, care s-a dovedit destul de scazut si la matematica foarte scazut, putand astfel stabili măsuri de remediere, de corectare, care să ducă la creşterea procentului de promovabilitate şi ridicarea notelor.
    In general elevii au fost mulţumiţi de rezultate, deşi nu au fost foarte bune, dar au argumentat că în timpul rămas vor reuşi să recupereze şi sigur rezultatele vor fi mai bune. Cadrele didactice nu sunt mulţumite de rezultate, mai ales că au fost elevi buni care au tratat cu superficialitate simularea si pregatirea lor, rezultatele au fost pe măsură.
     Timpul rămas, activităţile care le vom desfăsura, conform măsurilor propuse si adoptate, sparăm să îmbunătăţească rezultatele, care să ne aducă mulţumiri.

Rezultate
SIMULARE EVALUARE NAȚIONALĂ
 clasa a VIII-a
An școlar 2015 – 2016

Numele și prenumele elevului
Nota Limba și literatura română
Nota Matematică
Media Evaluării
BACĂU OCTAVIA ANDREEA
7,00
3,00
5,00
CÎRJĂ LAURENTIU CRISTIAN
6,90
2,40
4,65
CÎRJĂ NARCIS BENEAMIN
3,35
2,50
2,93
CHINCIȘAN IASMINA
4,60
3,30
3,95
DRĂGAN ANDRADA TANIA
5,60
2,75
4,18
GĂBRIAN MARIA ALINA
4,30
2,55
3,42
GHERGHEL CRISTIAN IONUT
6,90
5,85
6,38
MELENCIUC MIRABELA
4,60
3,20
3,90
OBREJA FLORIN ADRIAN
4,70
2,60
3,65
PETRICAN RAUL IOAN
3,20
2,00
2,60
RUS ROBERT DANIEL
5,90
3,95
4,92
STAN DELIA CRINA
3,90
2,55
3,22
SZABO ARMIN ZSOLT
4,65
3,05
3,85
TÎRNOVAN DELIA SIMINA
5,15
1,55
3,35
VĂLEAN ROBERTO CRISTIAN
6,70
3,30
5,00

Libotean Denisa – absentă la ambele simulări

                                                               Prof. Diriginte
                                                                   Andreea Lia Pop 

PLAN DE MĂSURI
Pentru ameliorarea rezultatelor la evaluarea naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a, în anul şcolar 2015-2016

Nr. crt.
Activităţi
Termene
Indicatori
Responsabilităţi
Monitorizare
1
Administrarea testelor după modele elaborate de CNE şi analiza rezultatelor şi analiza rezultatelor prin identificarea deficienţelor, elaborarea unui plan de recuperare.
Urmărirea progresului şcolar al elevilor, realizarea unor analize comparative:
-  note simulare –medie semestrială/anuală;
- medie sem. I – medie sem.II
- medie anuală – nota obţinută la Examenul de Eval. Naţională;

14.03.2016-17.06.2016
Teste iniţiale, interpretarea rezultatelor, planul de măsuri remediale.
Prof. de lb. română şi matematică
Director
2
Stabilirea orarului pentru orele de pregătire suplimentară de la disciplina limba română şi matematică.
Desfăşurarea orelor de pregătire suplimentară după o tematică bine stabilită.
14.03.2016-17.06.2016
Orarul de pregătire suplimentară
Tematica orelor de pregătire suplimentară
Prof. de lb. română şi matematică
Director
3
Diseminarea şi prelucrarea prevederilor metodologiei de examen elevilor şi părinţilor.
Parcurgerea integrală a programei şcolare şi a programei de examen.
Pe tot parcursul sem.II
Caietele elevilor

Prof. de lb. română şi matematică
Director
4
Activităţi de monitorizare a frecvenţei elevilor atât la orele de curs cât şi la orele de pregătire suplimentară.
Pe tot parcursul sem.II
Caietul/fişe ale profesorului cu frecvenţa elevilor
Prof. de lb. română şi matematică
Director
5
Implicarea părinţilor în procesul de învăţare prin informare mai eficientă a acestora cu privire la regresul elevilor, efectuarea temelor şi a sarcinilor de lucru, participarea activă a elevilor la oră.
Pe tot parcursul sem.II
Procese verbale de la şedinţele cu părinţii.
Note informative către părinţi
Prof. de lb. română şi matematică
Diriginte
 cls. a VIII-a

Niciun comentariu: