duminică, 18 septembrie 2016

ȘCOALA GIMNAZIALĂ IOHANISFELD         POST POLIȚIE  OTELEC      
NR. 1677 / 07.09.2016                                        NR.  595025 / 12.09.2016







PLAN DE MASURI PRIVIND CRESTEREA SIGURANTEI IN UNITATILE DE INVATAMANT – COMUNA OTELEC





ANUL ȘCOLAR 2016-2017

Argument         




Siguranța elevilor și a personalului didactic în incinta unităților de învățământ preuniversitar  și  în  zona  adiacentă acestora constituie una  dintre  condițiile  fundamentale pentru  organizarea  unui  proces  educațional  de  calitate, performant.  Totodată,  prevenirea conduitelor violente în rândul minorilor  și aplicarea cu operativitate a unor măsuri de corecție pentru minorii  autori de infracțiuni pot determina, cu un grad mare de reușită, formarea unor generații de tineri care resping tentațiile ilicite și anturajele delincvente.

Având  în vedere faptul că delincvența juvenilă  are implicații  deosebite, cu efecte pe termen  lung,  asupra celor  care săvârșesc fapte  antisociale  iar  înregistrarea  unor  astfel de incidente în școli induce un sentiment de insecuritate cu implicații  negative asupra procesului educațional, îmbunătățirea climatului  de siguranță în incinta și zona adiacentă unităților  de învățământ  preuniversitar  reprezintă  un  obiectiv  prioritar   cu  caracter permanent  pentru Inspectoratul Școlar Județean Timiş.

În acest context, siguranța în unitățile  de învățământ  din  județul  Timiş  presupune  o conjugare  constantă a eforturilor  tuturor celor cu atribuții  sau preocupări  în acest domeniu: părinți,  cadre didactice,  autorități  locale,  poliție,  precum  și  a altor  actori  sociali care pot contribui în mod concret la asigurarea siguranței în mediul școlar.
Având în vedere LEGEA 35/2007 privind  creșterea siguranței în unitățile de învățământ, completată cu modificările  aduse de LEGEA 29/2010,  Legea nr. 333 / 2003, Protocolul de cooperare privind  prevenirea și combaterea delincvenței juvenile  în incinta și în zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar, între M.E.N și M.A.I. din 20 februarie 2013, Școala Gimnazială Iohanisfeld   adoptă prezentul plan de măsuri.


Capitolul I – Dispoziții generale



Art. 1. – Prevederile prezentului  Plan  de măsuri  se aplică elevilor,  personalului  didactic, personalului  didactic auxiliar,  personalului  nedidactic și persoanelor străine aflate în incinta unităților de învățământ sau care sunt în contact cu unitatea școlară.
Art. 2. – La nivelul unități de învățământ  se va constitui, prin decizie,  Comisia pentru prevenirea  violenței,  menținerea  și  creșterea gradului  de siguranță  civică în  perimetrul unitîții de învățământ.
Art. 3. -  Începând cu data de 01.09.2016,  în unitățile de învățământ din comuna Otelec vor fi respectate cu strictețe dispozițiile prezentului Plan de măsuri.
Art. 4. – Procesul  de învățământ  este protejat prin  lege  și nu  poate fi perturbat de nicio persoană.
Art. 5. – Imediat după începerea cursurilor,  porțile  unităților  de învățământ  se închid  și se asigură,  astfel  încât  copiii/elevii să nu  poată  părăsi  incinta  școlii  decât după  terminarea programului.
Art. 6. – Pe durata desfășurării procesului de învățământ, în unitate nu au acces persoane străine, cu excepția celor înscrise pe agenda zilei aprobată de director, a personalului ISJ sau a personalului  cu atribuiții  în domeniul  în care se legitimează.
Art. 7. – La terminarea pauzelor,  ușile de la intrarea în unitate se închid  și se deschid la pauza urmatoare.
Art. 8. – În toate unitățile de învățământ se va asigura serviciul pe școală cu echipe de cadre didactice  care  vor  îndruma   și  supraveghea  elevii  în  toate spațiile  în  care  se desfășoară activități specifice învățământului.
Art. 9. – Elevii  vor utiliza o singură cale de acces în unitatea de învățământ.
Art. 10. – La intrarea în fiecare unitate de învățământ va fi asigurat,  de către conducerea unității, serviciul permanent pentru legitimarea și înscrierea vizitatorilor.  Înscrierea se va face în  Registrul pentru evidența  accesului  invitaților/ vizitatorilor și  a  autovehiculelor în incinta unității de învățământ – anexa 1.
Art. 11. – Pentru a asigura un cadru optim  de desfășurare a întregii  activități din  unitate, conducerea unității de învățământ  va lua toate măsurile  necesare pentru a se interzice:
a) accesul în incinta școlii a persoanelor aflate sub influența băuturilor  alcoolice sau a celor turbulente, precum și  a celor care au intenția vădită de a perturba ordinea și liniștea;
b) accesul persoanelor care dețin arme, băuturi alcoolice, substanțe stupefiante, toxice, explozive, pirotehnice, iritant-lacrimogene sau  inflamabile, arme albe sau alte obiecte care pun în pericol siguranța elevilor și a angajaților;
c) accesul cu publicații  având caracter politic,  instigator, sau care atentează la bunele moravuri.
Art.  12.  – Accesul părinților   în  unitate  este permis  în  baza  înscrierilor   anticipate  la audiențe/activități, în urma verificării identității acestora.
Art. 13. – Accesul altor  persoane este permis  numai  după  obținerea  aprobării  conducerii unității de învățământ, pe baza ecusonului care atestă calitatea de invitat/vizitator al acestora; ecusoanele pentru  invitați/vizitatori se păstrează  și  se eliberează  la  elevulo de serviciu  în momentul  intrării,  după efectuarea procedurilor  de identificare, înregistrare și control. Persoanele  care  au  primit ecusonul  au  obligația  purtării  acestuia la  vedere,  pe  perioada rămânerii  în unitatea școlară și restituirii  acestuia la punctele de control,  în momentul  părăsirii unității.
Art. 14. – Accesul cadrelor didactice și al personalului tehnico-administrativ se face pe uşa principală, iar accesul elevilor  este permis în baza carnetului de elev vizat pentru  anul  în  curs,  la început de an şcolar, pe  care elevul  are  obligația  să-l poarte  asupra  lui  și  să-l  prezinte profesorului de serviciu, atunci când i se solicită.
Art. 15. – Intrarea elevilor  în școală în zilele de sâmbătă sau duminică  se va face în baza unui tabel aprobat de director;  aceștia vor fi însoțițși supravegheați de un cadru didactic.
Art. 16. – Plecarea elevilor  din școală pentru a participa la diverse tipuri de activități se face numai  în  baza unui  tabel întocmit de organizator (învățător, profesor, diriginte) și aprobat de directorul unității școlare; profesorul  însoțitor va avea asupra lui un ordin  de deplasare și este responsabil  de securitatea elevilor  pe toată durata activității. Se va realiza instruirea elevilor  pe bază de semnătură și se va solicita acordul scris al părinților, respectandu-se procedura specifică.
Art. 17. – Părăsirea școlii de către elevi în timpul cursurilor  se va face astfel:
a)  elevii  minori   nu  pot  părăsi  școala pe  timpul desfășurării  cursurilor,   decât la solicitarea scrisă a părinților,  pentru motive foarte bine întemeiate și dovedite;
b) părinții care vin la școală să îi ia pe copiii lor de la cursuri pentru rezolvarea unor situații urgente de familie  au obligația de a se legitima la intrarea în școală, prezentând cartea de identitate sau pașaportul,  și de a aștepta la locul  special destinat;
c) în cazul părinților  divorțați,  cel care solicită învoirea  copilului  trebuie să dovedească prin hotărârea definitivă  de divorț că deține custodia acestuia. În caz contrar, elevului  nu i se va permite plecarea din școală. Profesorii  diriginți  au obligația de a cunoaște și de a prezenta directorului toate cazurile  de elevi cu părinții  divorțațși care este părintele care are custodia copilului.
Art. 18 – Personalul  de serviciu  are obligația  de a ține o evidență riguroasă  a persoanelor străine unităților  de învățământ  preuniversitar  care intră în incinta acestora și de a consemna, în registrul ce se păstrează permanent la punctul de control, datele referitoare la identitatea și scopul vizitei: modelul registrului este prezentat  în Anexa 1.
Art. 19 – Este interzis  accesul în  instituție al  persoanelor  aflate sub influența  băuturilor alcoolice sau a persoanelor  turbulente,  precum  și a celor care au intenția vădită de a deranja ordinea și liniștea publică. De asemenea, se interzice intrarea persoanelor însoțite de câini, cu arme sau obiecte contondente, cu substanțe toxice, explozivo-pirotehnice, iritante- lacrimogene  sau ușor inflamabile,  cu publicații  având caracter obscen sau instigator,  precum și cu stupefiante sau băuturi alcoolice. Se interzice totodată comercializarea  acestor produse în incinta și în imediata apropiere a unităților de învățământ din comună.
Art.  20.  – Personalul   didactic  de  serviciu  are  obligația  de  a  supraveghea  comportarea vizitatorilor   și  de  a verifica  sălile  în  care aceștia sunt invitați, pentru a nu  fi  lăsate sau abandonate obiecte care prin conținutul  lor pot produce evenimente deosebite.
Art. 21. – Programul   unității  de învățământ  și cel de audiențe  se stabilesc anual  de către conducerea unității și se afișează la punctul de control.
Art. 22. – După  terminarea orelor de program și în timpul nopții,  clădirile  școlare se vor încuia de către personalul  abilitat care va verifica,  în prealabil,  respectarea măsurilor  adoptate pentru prevenirea incendiilor  și pentru siguranța imobilului.  Cataloagele vor  fi asigurate în fișete speciale.
Art. 23. – Pe întreaga perioadă a prezenței elevilor  în unitatea de învățământ, la activitățile organizate  în  școală, conducerea unității  de învățământ  este responsabilă  de securitatea și siguranța elevilor și a întregului personal.
Art.  24.  – Incidentele cu  aspecte  de  violență   sau  care  aduc  prejudiciu   imaginii   sau patrimoniului școlii vor fi raportate, în regim de urgență, Inspectoratului Școlar Județean Timiş,  inspectorului  școlar  general,  inspectorului  școlar  general  adjunct,  inspectorilor școlari de specialitate.

Capitolul II – Organizarea unităților de învățământ

În urma consultării Comitetului  reprezentativ al părinților, la nivelul fiecărei unități de învățământ se va elabora și aproba în Consiliul  de Administrație, Planul de măsuri pentru menținerea și creșterea gradului de siguranță civică în perimetrul unității.

Art. 25. – Reglementările/măsurile au în  vedere  stabilirea  regulilor  de acces și realizarea securității obiectivului  (unității școlare), în scopul înlăturării riscurilor producerii unor fapte care pot aduce atingere integrității și demnității persoanei, avutului privat și public.
Art.  26.    – Structurile  organizatorice  care colaborează  în  vederea  asigurării  proiectării, organizării,  desfășurării activităților, ordinea și disciplina în cadrul unităților de învățământ sunt: Consiliul  profesoral, Consiliul  de administrație, Consiliul  școlar al elevilor, Consiliul reprezentativ al părinților,  Comisia de disciplină, Comisia P.S.I., P.M.  .
Art. 27. – Toate activitățile educative școlare și extrașcolare se vor  desfășura conform  unei proiectări cuprinzând:  tema activității, grupul  țintă, scopul, obiectivele, finalitățile, resursele implicate (umane, materiale, financiare), beneficiarii, responsabilii de activitate, partenerii, intervalul orar/perioada.
Art. 28. – Activitățile cu caracter educativ-preventiv vor  viza  atât prevenirea delincvenței juvenile,  cât și prevenirea  victimizării elevilor  și se vor desfășura conform  structurii tematicii stabilite.
Art. 29. – Acțiunile vor avea loc în cadrul orelor de dirigenție, de consiliere sau în cadrul activităților  extrașcolare stabilite de comun  acord între conducerea  unității  școlare și ale celor de poliție. Vor  fi organizate  întâlniri  cu elevi,  cu profesori  și cu părinți,  din  partea poliției urmând să participe ofițeri specializați în prevenirea criminalității, lucrători de la alte formațiuni,  polițistul de proximitate, reprezentanți de la CJRAE, DSP, ISU.
Art. 30. – În  fiecare unitatea de învățământ  se amenajează un  loc de așteptare pentru persoanele străine care se află în școală pentru rezolvarea diferitelor  probleme.
Art. 31. – (1)Conducerea  unităților  de învățământ va ține legătura permanentă cu organele de poliție,  jandarmerie,  pază  și  protecție, pentru  a  fi  în  măsură  de  a  interveni  operativ  în rezolvarea unor situații care ar afecta siguranța civică în zona unității de învățământ.
(2) Se afişează la loc vizibil numărul 112!
Art. 32. – accesul persoanelor  în unitatea de învățământ  se face astfel:
  a) pentru elevii și angajații școlii – pe bază de legitimație, carnet de elev,
b)  pentru  persoanele străine școlii,  cu  drept  de  control  -  pe  bază  de  legitimației eliberate de instituția de la care provin;
c) pentru alte persoane (vizitatori, invitați) - pe bază de ecusoane specifice eliberate de catre unitatea de învățământ.
Art. 33. – În cazul în care în unitatea de învățământ se produc evenimente grave, conducerea școlii  sau oricare  persoană care ia cunoștință  despre eveniment  are obligația  să informeze imediat Inspectoratului Școlar Județean Timiş și organelor  abilitate.
Art. 34. – Conducerea unității de învățământ are obligația de a înainta Inspectoratului Școlar
Județean Timis și CJRAE situația lunară a cazurilor  de violență și la cerere un raport semestrial cu privire la starea de disciplină din  școală și modul  de colaborare cu organele de poliție.
Art.  35.  – La  nivelul  conducerii  unității  de    învățământ  se va  asigura  serviciul  de permanență prin director și prin membrii Consiliului  de administrație.
Art. 36. – Conducerea unității de învățământ  are obligația  de a elabora și completa fișele cu sarcinile specifice care revin întregului  personal din unitate pe linie de asigurare a siguranței civice în perimetrul școlii.
Art. 37. – Comitetul  de părinți și Consiliul  reprezentativ al părinților  pot sprijini  unitatea de învățământ  în realizarea  unor  activități care privesc  sănătatea și siguranța  civică  în perimetrul școlii.

Capitolul III – Măsuri privind accesul autovehiculelor în incinta unității de învățământ

Art.  38.  – Accesul autovehiculelor  în  incinta  unității  de  învățământ  se face numai  prin locurile special destinate acestui scop, pentru a permite organizarea supravegherii acestora la intrarea și ieșirea din unitate. Este permis numai accesul autovehiculelor care:
a)  aparțin unității de învățământ, salvării,  pompierilor, poliției, salubrizării sau jandarmeriei;
b)  asigură  intervenția  operativă  pentru  remedierea  unor   defecțiuni  ale  rețelelor interioare (electrice, gaz, apă, telefoane);
c) aprovizionează  unitatea cu produsele sau materialele contractate şi prin programul “ Lapte, corn şi mar “
Art. 39. – În caz de intervenție  sau aprovizionare,   în registrul  de acces se vor  face mențiuni referitoare la intrarea în unitate a acestor autovehicule  (ora, marca, număr  de înmatriculare, durata staționării, scopul) și pentru identificarea conducătorului auto.

Capitolul IV – Alte obligații ale conducerii unității școlare

Art. 40. – Unitatea noastră şcolară se încadrează în art. 3 ali. 2) şi 3) a Lg. 333/2003
Art. 41. – Conducerea  unității de învățământ stabilește atribuțiile  profesorilor  de serviciu în legătură cu supravegherea elevilor  și însoțirea,  după caz, a persoanelor  străine, menținerea ordinei și disciplinei pe timpul desfășurării programului  de învățământ, relațiile cu personalul de pază pentru preîntâmpinarea și semnalarea oricărui caz de pătrundere ilicită în incintă.
Art. 42. – Conducerea unității de învățământ informează organele abilitate (poliție, 112, patrulă de jandarmi etc.) despre  producerea  unor  evenimente  de  natură  să afecteze  ordinea  publică, precum și despre prezența nejustificată a unor persoane în școală sau în imediata apropiere a acesteia.
Art. 43. – Conducerea  unității de învățământ asigură instruirea elevilor,  cadrelor didactice, personalului tehnico-administrativ și a părinților  pentru cunoașterea și aplicarea prevederilor regulamentului propriu de ordine interioară.

Capitolul V – Dispoziții finale

Art. 44. – Pătrunderea fără drept în sediile instituțiilor publice de învățământ preuniversitar se pedepsește conform  prevederilor Art. nr. 2 din Decretul Lege nr. 88/1990.
Art. 45. – Conducerea  unității  de învățământ  va  aduce la  cunoștință persoanelor  care au închiriat spații de învățământ, permanent sau temporar, dacă există asemenea activităţi, obligația respectării Planul  de măsuri pentru menținerea și  creșterea gradului  de siguranță civică în perimetrul unității,  a Regulamentului  de ordine interioară și a tuturor dispozițiilor legale în vigoare.
Art. 46. – Unitatea de învăţămant va elabora un program de măsuri pentru menținerea și creșterea gradului  de siguranță civică în perimetrul  unității și de a reactualiza RI la nevoie.


Anexa 1.
 

REGISTRUL VIZITATORULUI


Nr. crt.

Numele şi prenumele

Act identitate
Seria/număr

Data
intrării

Ora
Intrării/placării

Scopul vizitei
Elev de serviciu

Semnătura










MODELUL REGISTRULUI DE EVENIMENTE

RAPORT DE EVENIMENT Nr. ............... din .............................


Subsemnatul ....................................................................................................., în calitate de
......................................................, profesor de serviciu la Scoala Gimnaziala Iohaniusfeld, azi .........................., la ora .............., în timpul serviciului meu
am constatat următoarele(se  vor descrie evenimentele  şi măsurile  luate în legătură cu acestea):
..................................................................................................................................................................

Evenimentul a fost sesizat la (se va indica forul şi persoana sesizată) .............
................................................................................................................................................................


Semnătura,

Niciun comentariu: